AAA

EKONOMIJA | 15.03.2017 17:45

Papović: Potrošači od 2014. poslali 27.000 prigovora zbog povrede prava

Potrošači su od 2014. godine do danas uputili 27.000 prigovora Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije zbog toga što su smatrali da su im povredjena prava, rekao je danas predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović.

On je, na okruglom stolu o zaštiti potrošača u Privrednoj komori Srbije (PKS), povodom obeležavanja Svetskog dana potrošača istakao da je najveći problem u načinu i brzini rešavanja sporova.

"Ako trgovac ne odgovori, svaka reklamacija nadje se na sudu i to može trajati godinama, a završi se, nazovi poravnanjem", rekao je Papović.

Sekretar Udruženja za trgovinu PKS Žarko Malinović istakao je da više od 80 odsto reklamacija, koje potrošači šalju direktno trgovcima, bude rešeno u njihovu korist, što je daleko veći prosek rešenih prijava nego u zemljama EU.

"Mi jesmo društvo u kojem potrošači poznaju svoja prava, što potvrdjuje podatak da je prošle godine bilo blizu 17.000 reklamacija, a svega je dva do tri odsto potrošača kojima reklamacije nisu rešene, a to govori da je našim trgovcima važno da imaju zadovoljnog potrošača", rekao je Malinović.

On je istakao da su, prema statistikama, obuća i odeća kategorije gde postoji dosta reklamacija, i da je dobro to što ih u prehrani gotovo nema.

"Potrošači, prema istraživanjima i dalje najviše veruju domaćim brendovima", dodao je Malinović.

Pomoćnica ministra u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije Vesna Novaković rekla je da je neophodno podizati nivo svesti gradjana o značaju prava potrošača i načinima njihovog ostvarivanja.

"Potrebno je dalje sprovodjenje Zakona o zaštiti prava potrošača. Treba jačati i ulogu nevladinog sektora, jer se iz godine u godinu broj prigovora povećava, a najviše ih ima na obuću i mobilne telefone", kazala je Novaković.

Ona je istakla da je elektronsko tržište u Srbiji znatno napredovalo, ali da treba obezbediti sigurnost potrošača i ohrabrivati ih da kupuju robu na taj način.

Potpredsednik PKS Miroslav Miletić podsetio je da Sud časti PKS već duže od pola veka radi na zaštiti prava potrošača i sankcioniše postupke privrednih subjekata kojima se krše prava potrošača.

"Komora prati i primenu zakona iz oblasti privrednog sistema, i u zavisnosti od tih iskustava, pokreće inicijative za izmenu odredjenih zakonskih rešenja", rekao je Miletić.

KOMENTARI

Broj komentara : 0

Vaše ime*


Vaš e-mail


Vaš komentar*



otkucano 0 od ukupno 1500 karaktera.