AAA

EKONOMIJA | 21.04.2017 19:50 > 21.04 20:05

Folksvagen mora da plati 2,8 milijardi dolara kazne

Nemački proizvodjač automobila Folksvagen moraće da plati 2,8 milijardi dolara kazne u SAD zbog varanja na testovima izduvnih gasova, stoji u današnjoj presudi donetoj na osnovu sporazuma američke vlade i te kompanije.

Američki sudija Šon Koks prihvatio je sporazum šest nedelja pošto je Folksvagen priznao krivicu za zaveru i opstrukciju pravde povodom ugradnje softvera za prikrivanje podataka o emisiji gasova u gotovo 600.000 dizel vozila u SAD. Vozila su bila programirana da uključe sistem kontrole zagadjenja tokom testova a da ga isključe u običnoj vožnji.

Pomoćnik američkog državnog tužioca Džon Nil rekao je sudiji da je to bio "nameran pokušaj velike korporacije da izbegne američki zakon i slaže nadležne organe u SAD".

Sudija Koks rekao je da je zapanjen što je Folksvagen počinio takav zločin.

"Ko je povredjen ovom korporativnom pohlepom? Koliko vidim, to nisu menadžeri Folksvagena, koji imaju ogromne plate i velike bonuse. To je mali čovek, kao i uvek", rekao je Koks, misleći na kupce automobila i radnike Folksvagena koji će ubuduće možda manje zaradjivati.

Osim ove kazne, nemački proizvodjač automobila će platiti i 1,5 milijardi dolara u gradjanskoj parnici, uglavnom radi poravnanja s američkom Agencijom za zaštitu životne sredine, kao i 11 milijardi dolara za otkup automobila i druge kompenzacije.

Sedam zaposlenih u kompaniji takodje je optuženo za krivična dela u SAD, ali je njih pet u Nemačkoj i malo je verovatno da će biti isporučeni.

Koks je pozvao nemačku vladu da "optuži odgovorne za ovu namernu masovnu prevaru koja je naštetila čuvenoj automobilskoj kompaniji".

Pomoćnik tužioca Nil izjavio je da će bivši zvaničnik američkog Ministarstva pravde Leri Tompson biti posmatrač koji treba da obezbedi da se Folksvagen pridržava sporazuma o priznanju krivice, koji podazumeva potpunu saradnju sa američkim istražiteljima u budućnosti i tri godine uslovne kazne.

Američke vlasti optužile su Folksvagen za softversku prevaru u septembru 2015. godine pošto su istraživači sa Univerziteta Zapadna Virdžinija otkrili da se emisija štetnog nitrogen oksida u pravoj vožnji razlikuje od one na testovima.

Uprkos početnom negiranju, nemačka kompanija je priznala da je koristila softver za lažiranje kontrole izduvnih gasova.

KOMENTARI

Broj komentara : 0

Vaše ime*


Vaš e-mail


Vaš komentar*



otkucano 0 od ukupno 1500 karaktera.