AAA

EKONOMIJA | 12.09.2017 17:50

Dominacija električnih kola i malih terenskih vozila na salonu u Frankfurtu


Na medjunarodnom salonu automobila u Frankfurtu proizvodjači su predstavili vozila s niskom emisijom i tehnološke strategije za koje se nadaju da će im doneti profit narednih godina kada se očekuju dubinske promene u auto industriji.

Nemački Folksvagen izložio je revidiranu verziju svog električnog terenskog vozila "ID Crozz" pošto je juče saopštio da će do 2030. godine ponuditi električne ili hibridne verzije svih svojih 300 modela i da će do 2025. godine ponuditi 80 novih električnih automobila. Kompanija planira da uloži 20 milijardi evra u unapredjenje postrojenja, izgradnju dve nove platforme za električna vozila i za obuku radnika.

Folksvagen je naveo da bi, zavisno od razvoja na tržištu, u 2025. godini mogao da proda tri miliona čisto električnih vozila.

Dajmlerov "Mercedes-benc" predstavio je danas u Frankfurtu električno vozilo u okviru svog brenda "EQA", sa dva električna motora koji mogu da postižu različite performanse tokom vožnje, zavisno od načina vožnje koji vozač izabere.

Be-Em-Ve (BMW) je izložio električno vozilo "i Vision Dynamics", koje će se pridružiti njegovim modelima "i3" i "i8", i koje može da razvije brzinu do 200 kilometara na čas i da postigne ubrzanje do 100 kilometara na čas za svega četiri sekunde.

Proizvodjači su u Frankfurtu izložili i mala terenska vozila (SUV), medju kojima su Folksvagenov "T-roc", "SEAT Arona", jaguarov "E-pace", "Kia stonic", "Citroen C3 Aircross" i Škodin "Karoq".

Na frankfurtskom salonu automobila ove godine ne učestvuju Fiat, Džip (Jeep), Alfa romeo, Pežo, DS, Nisan, Volvo i Infiniti.

Iako se postojeći električni modeli ne prodaju u velikim količinama, izmedju ostalog i zbog njihovih visokih cena, proizvodjači automobila ulažu veliki novac u razvoj i poboljšanje električnih automobila kako bi zadovoljili sve oštrije propise vlada koji imaju za cilj smanjenje zagadjenja.

Analitičari smatraju da bi njihova prodaja mogla da se poboljša kada baterije postanu bolje, a cene automobila padnu.

Čisto električni automobili, koji rade samo na baterije, činili su u 0,57 odsto svetske proizvodnje u 2016. godini, a u 2017. godini će dostići 0,86 odsto, navode istraživači kompanije IHS Markit.

Francuska i Velika Britanija objavile su u julu da će do 2040. godine prestati sa prodajom benzinaca i dizelaša, u sklopu napora za smanjenje zagadjenosti vazduha i emisije ugljenika koja doprinosi globalnom zagrevanju.

Kina je u nedelju objavila da radi na rokovima za prestanak proizvodnje i prodaje automobila s tradicionalnim motorima i da će promovisati razvoj električne tehnologije.

KOMENTARI

Broj komentara : 0

Vaše ime*


Vaš e-mail


Vaš komentar*



otkucano 0 od ukupno 1500 karaktera.