AAA

ZELENA-SRBIJA | 13.04.2017 23:05 > 14.04 00:21

Istraživanje: Preci dinosaurusa bili nalik krokodilima

Fosili otkriveni u Tanzaniji 1930-ih godina pomogli su u identifikovanju "karike koja je nedostajala" u evoluciji dinosaurusa, a koja otkriva da su njihovi preci imali dugačak vrat, hodali na četiri noge i izgledali kao krokodili.

Fosile stare 245 miliona godina, koji su prebačeni u britanski Prirodnjački muzej, izučavao je paleontolog Alen Čerig (Alan Charig) tokom 1950-ih godina.

Ti fosili su medjutim bili nepotpuni, a novi primerci pronadjeni 2015. u Tanzaniji doprineli su formiranju skeleta vrste "teleocrator rhadinus".

"Otkriće navodi na preispitivanje rane evolucije dinosaurusa", piše naučni časopis "Nejčr" (Nature) u kojem je objavljeno istraživanje.

Jedan od autora teksta i naučnik Sterling Nezbit (Nesbitt) naveo je da je otkriće tako značajne nove vrste "iskustvo koje se dešava jednom u životu".

Medjunarodni istraživački projekat fokusiran je na evoluciju velike grupe reptila nazvane "archosaurs" podeljenu na dve grane  -  krokodile i ptice.

Dinosaurusi su evoluirali u životinje nalik današnjim pticama, ali su naučnici otkrili fosile roda "teleokrators", izumrlog pre nego što se pojavio dinosaurus, koji je zadržao karakteristike krokodila i nije potvrdio standardnu koncepciju ranog oblika dinosaurusa.

U članku je navedeno da "rani rodjaci dinosaurusa" iznenadjujuće nisu bili nalik dinosaurusima.

"Naše otkriće pokazuje vrednost održavanja i ponovne procene istorijskih kolekcija: do mnogih novih otkrića, kao što je ovo, moguće je doći posmatranjem kolekcija muzeja novim pogledom", rekao je Pol Baret iz britanskog Prirodnjačkog muzeja.

KOMENTARI

Broj komentara : 0

Vaše ime*

Vaš e-mail

Vaš komentar*

otkucano 0 od ukupno 1500 karaktera.