AAA

ZELENA-SRBIJA | 01.09.2017 13:25

U EU počinje ozbiljnije testiranje kola na štetnu emisiju

U Evropskoj uniji od danas se primenjuju stroži i "realniji" testovi štetne emisije automobila što su, nakon što je Uniju, posebno Nemačku, pogodila afera Dizelgejt, pozdravili i autoindustrija i potrošači.

Novim laboratorijskim testom WLTP uvode se znatno realniji uslovi za merenje emisije ugljen dioksida (CO2) i drugih zagadjivača.

Ti testovi daće tačniju osnovu za merenje potrošnje goriva i štetne emisije gasova iz vozila.

Drugi test RDE, odnosi se na merenje emisije na putu i Evropa će biti jedini region u svetu koji ima takvo testiranje, preneo je briselski portal EURACTIV.com.
 
U sklopu RDE automobil će se korišćenjem portabl opreme za merenje testirati na putevima u različitim uslovima vožnje.

Test RDE je dopuna testa WLTP i treba u vožnji na putu da potvrdi rezultate laboratorijskih testova.

Novi testovi za sada će važiti samo za nove automobile a za sva vozila od septembra 2018.

Zahvaljujući njima, biće "zatvorene rupe" u propisima koji datiraju od pre gotovo pola veka a koje su proizvodjači automobila ponekad obilato koristili.

Neki proizvodjači su za testove previše naduvavali gume ili koristili specijalna motorna ulja ili smanjivali težinu vozila.   

Skandal Dizelgejt izbio je u septembru 2015, kada je otkriveno da je Folksvagen u 11 miliona automobila na dizel prodatih širom sveta ugradio softver za lažiranje podataka o emisiji štetnih azotnih oksida. 

"Potrošače već predugo varaju kada je reč o količini benzina ili dizela koju kola 'gutaju' i oni na kraju za gorivo uvek plaćaju mnogo više nego što su očekivali", rekla je direktorka Evropske organizacije potrošača (BEUC) Monik Gojens (Monique Goyens) i pozdravila uvodjenje novih testova.

Ona je medjutim upozorila da i EU i članice treba pažljivo da prate primenu novih sistema testiranja i da pruže potpune informacije potrošačima tokom tranzitnog perioda.

I evropski proizvodjači autombila okupljeni u organizaciji ACEA pozdravili su uvodjenje novih testova ističući da je autoindustrija već mnogo investirala u znatno smanjenje emisije iz dizel vozila.

To udruženje takodje je pozdravilo činjenicu da zahvaljujući RDE testu na nivou EU više neće biti zabune zbog upotrebe "mnoštva različitih testova i isto tako različitih i neuporedivih metoda i rezultata".

KOMENTARI

Broj komentara : 0

Vaše ime*


Vaš e-mail


Vaš komentar*



otkucano 0 od ukupno 1500 karaktera.