AAA

EKONOMIJA | 20.03.2019 10:40 > 21.03 15:50

Nikola Avram: MK Grupa u razvoj turizma regiona uložila više od 200 miliona evra

MK Grupa je za deset godina u investirala u turizam i hotelijerstvo u regionu više od 200 miliona evra, a samo u Istri u poslednje tri godine skoro sto miliona, rekao je izvršni direktor te kompanije za hotelski biznis, turizam i nekretnine Nikola Avram.

"Želimo da budemo regionalna kompanija, koja će biti primer svima ostalima. Potencijali regiona su ogromni", rekao je Avram u intervjuu za Magazin Biznis.

On je istakao da MK Grupa ne razvija samo hotelski biznis, već celu destinaciju.

"Upravo je Kopaonik očigledan dokaz šta smo uradili u prošlih deset godina – pretvorili smo ga u top destinaciju regiona. Kada smo bili na početku razvoja Kopaonika, izgledalo je da smo na destinaciji sami, a danas svi rade i svi smo kao jedno. Tako sada radimo na razvoju naša dva hotela Kempinski u Portorožu i Savudriji, da postanu lideri luksuznog turizma u Istri. Zato smo i kupili aerodrom Portorož, u koji ćemo uložiti dva miliona evra da ga proširimo, da bi tu mogli da sleću i veći avioni", rekao je Avram.

Dodao je da je za kompaniju važna destinacija i Novi Sad koji će 2020. godine biti prestonica mladih, a 2021. prestonica kulture Evrope.

"To je velika prilika da se svi udružimo i da zajedno delujemo. Jer, svaki grad koji je bio prestonica kulture, postao je ozbiljna turistička destinacija. Takodje, sada ulažemo velike napore da razvijemo kongresni turizam i u Novom Sadu, kao što smo razvili na Kopaoniku", kazao je Avram.

Po njegovoj oceni, Srbija bi trebalo da daje subvencionisane kredite za podizanje novih hotela kao što to daje Hrvatska.

"Potrebno je da se u Srbiji gradi i van Beograda i van Novog Sada. Tu bi država trebalo da pomogne i u razvoju hotela i turizma, jer će se centri kao što su Beograd, Novi Sad, Kopaonik, Vrnjačka Banja i drugi koji su poznati, razvijati sami po sebi, dok manjim destinacijama u tom smislu treba pomoći", predložio je Avram.

Srbija je, kako je ocenio, zemlja sa najvećim turističkim potencijalom u regionu, iako nema more.

"Srbija ima banje koje rade 365 dana u godini i to je potpuno neiskorišćen potencijal. Zatim, tu su Beograd i Novi Sad, kao veliki gradovi koji imaju posebnu energiju, koja privlači ljude. Ima i većih i lepših gradova u Evropi i svetu, ali nemaju tu energiju koju ima Beograd. Predrasuda je da mladi ljudi dolaze u Beograd samo radi zabave", rekao je Avram i dodao da Beogradu nedostaje marketing koji će ga postaviti kao evropsku destinaciju.

Ukazao je da je radna snaga danas problem broj jedan i u hotelijerstvu i u ugostiteljstvu.

"To važi i za Kopaonik, Berlin, London, Beograd, za Portorož... To će nas i primorati na robotizaciju hotelske industrije. U Hrvatskoj već postoji ozbiljan problem. Samo do pre nekoliko godina na oglas za jedno radno mesto u turizmu se javljalo 500 ljudi, dok sada kada tražite 500 ljudi, može se desiti da se javi jedan kandidat! U Hrvatskoj su postali 'lovci na ljude' – predstavnici hotela idu od regiona do regiona u potrazi za radnom snagom, postoje čak i mape i planovi koji se pri tome koriste, jer kada bi se oslanjali samo na ljude koji žive i rade u Hrvatskoj, turizam ne bi mogao da funkcioniše punim kapacitetima, zbog čega se uvozi radna snaga iz regiona", rekao je Avram.

KOMENTARI

Broj komentara : 0

Vaše ime*


Vaš e-mail


Vaš komentar*



otkucano 0 od ukupno 1500 karaktera.