AAA

EKONOMIJA | 10.05.2019 10:45 > 10.05 12:23

Potpisan ugovor o prodaji Luke Novi Sad

Ugovor o prodaji Luke Novi Sad kompaniji P&O ports iz Ujedinjenih Arapskih Emirata (UAE) potpisan je danas u Vladi Srbije.

Luka Novi Sad je prodata za 7,99 miliona evra, koliko je iznosila početna cena na tenderu.

Ugovor su potpisali državni sekretar u Ministarstvu privrede Srbije Dragan Stevanović i izvršni direktor P&O ports Rado Antolović, u prisustvu ministarke gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović, gradonačelnika Novog Sada Miloša Vučevića i ambasadora UAE u Srbiji Mubaraka Al Daherija.

Izvršni direktor P&O ports Rado Antolović najavio je da novi vlasnici Luke Novi Sad planiraju da ulože približno 30 miliona evra kako bi obezbedili visok nivo poslovanja, kao i da će povezivanjem nove akvizicije sa operacijama širom Evrope  "P&O ports" obezbediti dodatnu vrednost za ovu luku.

Prema njegovim rečima, Luku Novi Sad kompanija iz UAE vidi kao značajan deo lanca luka koje ima u Evropi, navodeći da bi iz te luke osim pšenica i kukuruz, mogli da se izvoze i automobili, kao i da služi za druge vrste tovara i logističkih usluga.

Ministarka gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović istakla je da je ulaganje u Luku Novi Sad prva velika investicija u vodni saobraćaj Srbije nakon 30 godina i podsetila da je Vlada Srbije odlučila da ulaži oko 200 miliona evra u razvoj vodnog saobraćaja.

Ona je navela da vodni saobraćaj u Srbiji više neće biti po strani u odnosu na drumski i železnički.

"Vlada Srbije ulaže više od 200 miliona evra u rečnu infrastrukturu, pre svega u uredjenje rečnih korita Save i Dunava i modernizaciju luka. Posle Luke Novi Sad sledi izgradnja Luke Smederevo, koja bi trebalo da krene u martu iduće godine, radiće se projektno-tehnička dokumentacija za Luku Beograd, a razgovaraćemo i o proširenju Luke Sremska Mitrovica", rekla je Mihajlovićeva.

Ona je podsetila da ranijih godina nije bilo ni 500.000 evra investirano u infrastrukturu u vodnom saobraćaju, da su nekad luke kupovane zbog zemljišta i da je u njima tehnologija stara više od 30 godina.

"Preko Srbije ide najkraća ruta i u drumskom i u železničkom saobraćaju, ali je važan i vodni saobraćaj za koji želimo da bude podjednako konkurentan. Za to je potrebno da Dunav i Sava budu plovni cele godine i da imamo modernu lučku infrastrukturu, koja je važna i zbog prevoza robe i zbog razvoja turizma", rekla je Mihajlović.

Ocenila je kao važno to što će novi vlasnik Luke Novi Sad uložiti više od ugovorne obaveze, kao i da su u procesu privatizacije Luke Novi Sad, pre prodaje, iz imovine lučkog operatera izdvojeni lučko zemljište i infrastruktura i preneti u svojinu Republike Srbije.

Državni sekretar u Ministarstvu privrede Dragan Stevanović rekao je da je proces privatizacije uspešno i kvalitetno priveden kraju i da je početak nove budućnosti za Luku Novi Sad, kao i da je čitav proces uradjen transparentno i po zakonu.

"Uspeli smo da kroz kriterijume u javnom pozivu obezbedimo kredibilnog investitora, ozbiljnog lučkog operatera koji radi u više od 40 zemalja i zapošljava oko 35.000 ljudi. S druge strane, jako je važno da će svi zaposleni nastaviti da rade i da će delatnost luke vremenom da se uvećava i da će sa sadašnjih 1,2 miliona tona pretovara doći do punog kapaciteta od 2,5 miliona, a vremenom i više od toga", rekao je Stevanović.

Dodao je da će kupac u naredna tri dana uplatiti prodajnu cenu od 7,99 miliona evra, a da je dobra vest da će ukupne investicije biti veće od onih koje predstavljaju ugovornu obavezu, a koja iznosi 15 miliona evra.

Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević rekao je da je zadovoljan što grad dobija jednog od najvećih investitora u ovoj delatnosti, a da je  odlično i što će u dogovoru sa Vladom Srbije deo kupoprodajne cene biti investiran u Novi Sad.

Kompanija P&O ports posluje u sastavu grupacije DP World, trećeg najvećeg lučkog operatera u svetu, a kupovina novosadske luke biće joj prvi izlazak na Dunav.

Luka Novi Sad, koja je bila jedina preostala luka u državnom vlasništvu, ima pretovar od oko milion tona robe godišnje a kapaciteti su joj veći od 2,5 miliona tona

Na prethodnom tenderu za prodaju te luke početna cena je bila 15,98 miliona evra, ali nije stigla nijedna ponuda iako su rokovi dva puta produžavani.

U Luci Novi Sad radi oko 150 ljudi, a u poslednje četiri godine poslovala je profitabilno.

KOMENTARI

Broj komentara : 0

Vaše ime*


Vaš e-mail


Vaš komentar*



otkucano 0 od ukupno 1500 karaktera.