AAA

EKONOMIJA | 09.05.2022 16:20 > 09.05 16:20

Potrošnja igra veću ulogu u jačanju ekonomije

Uprkos višestrukim izazovima, Kina čini sve da iskoristi svoj potencijal potrošnje, kao deo napora da održi stabilne ekonomske osnove i poboljša živote ljudi.

Kako piše Sinhua, potrošnja je primarni motor ekonomskog rasta u Kini. U prvom kvartalu, finalna potrošnja je doprinela 69,4 odsto ekspanziji bruto domaćeg proizvoda, koji je na godišnjem nivou porastao za 4,8 odsto.
Maloprodaja robe široke potrošnje porasla je 3,3 odsto na godišnjem nivou u prvom kvartalu, ali je u martu opala za 3,5 odsto, što je prvi pad od avgusta 2020, zbog ponovnog izbijanja slučajeva kovid-19.

Krajnje je vreme da se dozvoli potrošnji da igra veću ulogu u ekonomskom ciklusu i Kina bi trebalo da dodatno istakne važnost potrošnje u podsticanju ekonomskog rasta, rekao je Čen Lifen, istraživač iz Centra za razvojna istraživanja Državnog saveta.

Kineski potrošači su relativno optimističniji u pogledu budućnosti što je u oštroj suprotnosti sa opadanjem globalnog poverenja potrošača, navodi se u izveštaju koji je objavila globalna konsultantska firma Ernst & Jang (Ernst & Young – EY).

Otprilike 60 odsto kineskih ispitanika veruje da će se njihove lične finansije poboljšati u narednoj godini, što je više od globalnog proseka od 48 odsto, pokazuje najnoviji izveštaj EY "Indeks buduće potrošnje" koji prati promenu raspoloženja i ponašanja potrošača na globalnim tržištima sa 18.000 anketiranih potrošača širom sveta.

Kina je usvojila niz politika kako bi se suprotstavila uticaju kovid-19 i podstakla oporavak i rast potrošnje.

Zemlja je u aprilu predstavila smernice za dalje korišćenje svog potencijala potrošnje, sa detaljnim merama za rešavanje kratkoročnih uskih grla i jačanje dugoročnije vitalnosti potrošnje.

Kina će razvijati proizvode i usluge koji zadovoljavaju potrebe starijih i dece, istovremeno podstičući inovacije u kulturnoj potrošnji, navodi se u smernicama.

Kina će takođe iskoristiti potencijal potrošnje u ogromnim ruralnim oblastima zemlje, promovišući prodaju automobila i kućnih aparata u ovim regionima.

Kina takođe planira da izgradi nekoliko bescarinskih prodavnica u gradovima i da poboljša politike vezane za razvoj platformi za potrošače.

Kako se čulo na izvršnom sastanku Državnog saveta u aprilu, biće promovisane nove vrste potrošnje. Integracija onlajn i standardne potrošnje biće ubrzana, a "smart plus" potrošnja kao što su pametni proizvodi i usluge će se negovati i ojačati.

Finansijske institucije bi trebalo da pojačaju podršku za potrošnju skupih artikala i takva potrošnja bi trebalo da bude dostupnija u ruralnim oblastima kako bi se poboljšali životi ljudi, navedeno je na sastanku.

Nikakve nove restriktivne mere za kupovinu automobila neće biti postavljene na pod-nacionalnom nivou. Na sastanku je takođe rečeno da će biti podržana kupovina novih energetskih vozila i izgradnja objekata za punjenje baterija.

Na osnovu prednosti koje ima kao super veliko tržište, Kina bi trebalo da se okrene rastu nove tehnologije, nove ekonomije i novih pokretača kako bi ublažila spoljne šokove i ciklični silazni pritisak, rekao je Jang Guangpu, istraživač iz Centra za razvojna istraživanja Državnog saveta.

Uprkos trenutnim zastojima, potrošnja će se dodatno oporaviti i podupreti ekonomski rast, jer će ponovno pojavljivanje slučajeva kovid-19 biti ublaženo i politike će stupiti na snagu kako bi se oslobodila potrošnja, rekli su stručnjaci, navodeći veliki potencijal potrošnje i fleksibilnost Kine.


KOMENTARI

Broj komentara : 0

Vaše ime*


Vaš e-mail


Vaš komentar*



otkucano 0 od ukupno 1500 karaktera.