AAA

OMS | 08.09.2020 11:55 > 08.09 11:55

Proglašeni pobednici izazova „Podacima do boljeg razumevanja procesa depopulacije“

Timovi PopInsight, InfostudData, Bootstrappers i Geoanalitičari pobednici su izazova „Podacima do boljeg razumevanja procesa depopulacije“, čiji je cilj bio da se na inovativan način kombinuju tradicionalni i alternativni podaci i ekspertiza akademskih istraživača, sa alatima zasnovanim na savremenim tehnologijama, kako bi se stekli novi uvidi o procesu smanjenja stanovništva u Srbiji. Izazov je organizovala Laboratorija za ubrzani razvoj UNDP-a u Srbiji u partnerstvu sa Populacionim fondom Ujedinjenih nacija (UNFPA).

Četiri pobednička rešenja doprineće da dođemo do novih saznanja o migracijama unutar Srbije, ekonomskim migracijama, emigraciji i naučnim radnicima i radnicama u dijaspori, kao i o prostornim aspektima depopulacije, što će pomoći rasvetljavanju ovog fenomena iz različitih uglova i omogućiti kreiranje novih predloga za formulisanje demografskih politika.
Tim PopInsight, koji čine istraživači Instituta BioSense iz Novog Sada, koristiće podatke mobilnih operatera u Srbiji, satelitske i otvorene podatke kako bi bolje razumeo trendove depopulacije na nivou države. Oni će se fokusirati na otkrivanje modela raspodele stanovništva i trendova migracija u zemlji, na osnovu analize aktivnosti, povezanosti i mobilnosti ljudi u Srbiji. Rezultati njihovog istraživanja biće dostupni putem veb portala, koji će sadržati interaktivne mape, tabele podataka, i mogućnost izrade izveštaja prilagođenih specifičnim potrebama.
Tim InfostudData, iz kompanije Infostud iz Subotice, koristiće podatke o oglasima za posao, strukturi poslova koji se nude, kao i broju i karakteristikama ljudi iz različitih lokalnih sredina u Srbiji koji traže zaposlenje u inostranstvu. Analizom tih podataka tim će saznati koliko ljudi se iz godine u godinu prijavi se za posao u inostranstvu, gde su radna mesta za koja se prijavljuju, kao i koliko godišnje bude prijava za stipendije i prakse u inostranstvu. Zahvaljujući ovim podacima mogao bi se dobiti uvid u to koje grane industrije su više, a koje manje zastupljene u oglasima za posao, a samim tim i u koje zemlje stanovništvo Srbije najčešće emigrira.

Tim Bootstrappers, koji čine istraživači sa Univerziteta Harvard i Brookings Instituta, analiziraće trendove odlaska iz Srbije, uključujući i to kako su emigranti raspoređeni u različitim granama industrije, prikupljanjem podataka o Facebook oglasima. Pored toga, istraživaće vezu između broja emigranata i naučno-istraživačkog rada domaćih naučnika i naučnica, koristeći podatke biblioteke Scopus, ogromne multidisciplinarne baze podataka sa citatima i sažecima iz stručne literature. Tim će napraviti sajt sa interaktivnom mapom, zahvaljujući kojoj će posetioci moći da vide gde se nalazi emigracija iz Srbije, kao i da filtriraju i vizualizuju podatke.

Tim Geoanalitičari, koji čine istraživači Geografskog instituta “Jovan Cvijić” SANU, pratiće migracije unutar Srbije, trendove smanjenja broja stanovnika u određenim oblastima, kao i rasta populacije u urbanim sredinama, prateći satelitske podatke, podatke o noćnom osvetljenju, i otvorene podatke mapa gradova. Rezultati dobijeni na osnovu analiza koje se oslanjaju na podatke najpribližnije realnom vremenu i prostoru doprineće preciznom praćenju trendova i intenziteta depopulacije i prostorne distribucije stanovništva. Cilj ovog tima je da napravi trajnu infrastrukturu od različitih skupova podataka koja će služiti kao jedinstven sistem za praćenje procesa depopulacije u Srbiji.

Na izazov „Podacima do boljeg razumevanja procesa depopulacije“ pristiglo je ukupno 50 prijava, a u finalnoj fazi, koja je podrazumevala detaljnu razradu početne ideje, našlo se 11 timova. Četvoro pobednika izabrao je žiri u kome su bili predstavnici i predstavnice Kabineta ministarke bez portfelja zadužene za demografiju i populacionu politiku, Instituta društvenih nauka, Republičkog zavoda za statistiku, UNFPA i UNDP-a.

Zbog velikog broja kvalitetnih predloga, organizatori su inicijalni budžet predviđen za realizaciju rešenja uvećali sa $40.000 na $54.499, a timovi imaju rok od tri meseca da svoje ideje sprovedu u praksi.


Ovaj tekst nije proizvod Agencije Beta i ona ne odgovara za navode u njemu.
(Kraj OMS poruke)







KOMENTARI

Broj komentara : 0

Vaše ime*


Vaš e-mail


Vaš komentar*



otkucano 0 od ukupno 1500 karaktera.