AAA

OMS | 16.06.2022 17:45 > 16.06 17:56

Kako da roditelji u saradnji sa decom otkrivaju digitalni svet?


Konferencija posvećena unapređenju medijske i informacione pismenosti u Srbiji “Digitalni imunitet medijska kultura u digitalnom dobu”, u organizaciji Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije održana je danas u Konaku knjeginje Ljubice u Beogradu.

U okviru panela “Digitalno gnezdo”, psihološkinja Ana Mirković i teoretičarka medija Ana Martinoli, govorile su o tome kako roditelji u saradnji sa decom mogu da otkrivaju digitalni svet i koji sve alati postoje u osnaživanju roditelja i staratelja kada je reč o odgajanju dece u digitalno doba. Ove savete predstavile su kroz Priručnik medijske i informacione pismenosti za roditelje, kreiran u okviru programa “Novi pismenost” koji partnerski sprovode Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) i Propulsion, u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja.
Psihološkinja Ana Mirković napomenula je da decenijama unazad dobijamo informacije kako roditelji ne razgovaraju sa decom o korišćenju digitalnih uređaja, te je jako važno da sada otvorimo komunikaciju na tu temu. “Priručnik za medijsku pismenost za roditelje je neophodni odgovor na zahtev mama i tata da se osnaže i kompetentnije i relevantnije razgovaraju sa svojom decom o medijima i medijskim sadržajima danas. Tačno je da deca o mnogim temama znaju više od nas, ali mi (roditelji) imamo više mudrosti, a ona je danas najneophodnija da bi se sadržaj koji dolazi sa svih strana adekvatno slušao i razumeo”, istakla je ona.

Učesnice panela složile su se da danas postoji veliki generacijski jaz u okviru teme medijske i digitalne pismenosti između mladih i starijih i da su odrasli dužni da istupe, prepoznaju potrebe dece i sa njima komuniciraju na ovu temu, kako bi ih usmerili da bezbedno koriste internet i biraju adekvatan sadržaj.

Ana Martinoli istakla je da je u današnje vreme briga o tome šta putem medijskih kanala dolazi do mlađe publike mnogo komplikovanija, ali da to nije razlog da ne vidimo bezbroj prednosti koje nam nove tehnologije i internet donose. Zbog toga je neophodno da se sa tememo medijske i informacione pismenosti pre svega upoznaju, a zatim i intezivnije uključe svi odrasli koji imaju komunikaciju sa decom, počevši od najranijeg doba.

                                                          *****
Propulsion je regionalna organizacija za angažovane komunikacije, lider u kampanjama društvenog uticaja. Osnovan 2011. godine u Beogradu i Sarajevu, Propulsion je danas vodeći dobavljač angažovanih komunikacijskih rešenja u regiji Adria i šire. Radimo s brendovima, razvojnim partnerima i vladama na transformativnim kampanjama koje u pozitivne društvene promene ulažu više od milion dolara godišnje.

KOMENTARI

Broj komentara : 0

Vaše ime*


Vaš e-mail


Vaš komentar*



otkucano 0 od ukupno 1500 karaktera.