AAA

OMS | 14.02.2020 13:45 > 14.02 13:45

Metro: Rast like-for-like prodaje od jedan odsto u prvom kvartalu 2019/2020

METRO AG Like-for-like prodaja u Q1 2019/20 porasla je za jedan odsto. Glavni doprinos ovom pozitivnom trendu dali su Istočna Evropa (bez Rusije) i Azija, kao i kontinuirano snažna prodaja u segmentima HoReCa i Trgovci.

U poredjenju sa prošlom godinom, METRO prodaja u lokalnoj valuti porasla je za jedan odsto. Zabeleženi porast prodaje za 2.2 odsto, na 7.5 milijardi EUR, podržan je pozitivnim valutnim efektima. EBITDA bez zarade od transakcija nekretninama dostigla je 526 miliona EUR (530 miliona EUR u Q1 2018/19). Prilagodjeno valutnim efektima, EBIDTA bez zarade od transakcija nekretninama umanjena je za 2.2 odsto.

“U prvom kvartalu 2019/20 METRO je postigao razvoj prodaje i EBIDTA u okviru naših očekivanja. Zabeležili smo rast prodaje od 2.2 odsto. Istočna Evropa i Azija ostaju pokretači prodaje za METRO, a naše ciljne  grupe kupaca – HoReCa i Trgovci – takodje nastavljaju da se veoma pozitivno razvijaju. Na osnovu snažnog rasta like-for-like prodaje od početka godine, u okviru smernica, potvrdjujemo izglede za finansijsku godinu 2019/20”, rekao je Olaf Koch, predsednik Upravnog odbora METRO AG.

Nastavljen snažan rast prodaje u segmentima HoReCa i Trgovci

Fokus na ključne grupe kupaca – HoReCa (hoteli, restorani i ugostiteljske kompanije) i Trgovci – nastavio je da se isplaćuje. Like-for-like prodaja kod HoReCa kupaca iznosila je tri i po odsto, a kod trgovaca 5.6 odsto. Pozitivan razvoj zabeležen je i u poslovnom segmentu dostave. U prvom kvartalu 2019/20 prodaja je porasla za oko 10 odsto, na 1.2 milijarde EUR. Udeo segmenta dostave u prodaji sada iznosi 16%.

U Nemačkoj, METRO je zabeležio neznatno smanjenje like-for-like prodaje od 0.3 odsto u prvom kvartalu 2019/20, usled promene propisa o duvanu. Zabeležena prodaja smanjena je za 0.4 odsto, na 1.3 milijarde EUR. U Zapadnoj Evropi (bez Nemačke) like-for-like prodaja povećana je za 0.5 odsto u prvom kvartalu 2019/20. Zabeležena prodaja povećana je za 0.4 odsto, na 2.9 milijardi EUR.

U Francuskoj su na razvoj prodaje uticali generalni štrajkovi. U Rusiji je like-for-like prodaja smanjena za 5.3 odsto. Medjutim, postignuto je neznatno poboljšanje trenda u odnosu na četvrti kvartal 2018/19. Prodaja u domaćoj valuti smanjena je za 4.9 odsto. Zabeležena prodaja porasla je za 2.5 odsto, usled pozitivnih valutnih efekata.

Istočna Evropa (bez Rusije) ostaje pokretač rasta METRO-a. Like-for-like prodaja nastavila je da raste na visokom nivou od 5.0 odsto. Taj rast je vodjen većinom zemalja, od kojih se posebno ističu Turska, Ukrajina, Rumunija i Poljska. U domaćoj valuti prodaja je porasla za 5.1 odsto. Podržana pozitivnim valutnim efektima, zabeležena prodaja je porasla za 6.1 odsto.

U Aziji je like-for-like prodaja porasla za 3.2 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Pokretači rasta prodaje bili su Indija i Pakistan, dok su demonstracije u Hong Kongu uticale na Classic Fine Foods. Prodaja u domaćoj valuti porasla je za 3.4 odsto. Podržana pozitivnim valutnim efektima, prodaja je porasla za 5.2 odsto.

Na dan 31. decembar 2019. godine METRO mreža obuhvata 679 prodavnica, što je za 3 više nego na isti dan prethodne godine. U Q1 2019/20 otvorena je jedna prodavnica u Ukrajini.

Ovaj tekst nije proizvod Agencije Beta i ona ne odgovara za navode u njemu.

(Kraj OMS poruke)

KOMENTARI

Broj komentara : 0

Vaše ime*


Vaš e-mail


Vaš komentar*



otkucano 0 od ukupno 1500 karaktera.