Njegov atelje u blizini Jelisejske palate u Parizu gde se nalaze fotografije sa Fidelom Kastrom ili Lujem Aragonom, stari novinski članci i razni predmeti, svedoče o izvanrednoj karijere istorijske figure francuske mode.
Pre mnogo drugih, imao je svoj "ugao" u nekoj robnoj kući gde su defilovali manekeni. Veoma rano je usvojio sistem licence što mu je omogućilo distribuciju proizvoda širom sveta, tako da je njegovo ime bilo na artiklima kao što su kravate, cigarete, parfemi i mineralna voda.
Karden se okrenuo Aziji gde je uživao veliku reputaciju. U Japan je otišao 1957. godine a velike revije je organizovao u Kini od 1979. godine.
Kreator je takodje bio okrenut kulturi, bio je mecena i ulagao u pozorište, ples i muziku. Bio je domaćin umetničkog festivala koji je on osnovao u dvorcu Lakost, nekada zamku Markiza de Sada na jugu Francuske.
Bio je i ambasador Organizacije UN za obrazovanje, kulturu i nauku (UNESKO).
Karden je 1946. godine počeo da radi u modnoj kući Kristijana Diora (Christian) i tada je doprineo rodjenju posleratnog čuvenog "novog izgleda" (New Look).
Kao kreator sa futurističkom estetikom, postao je poznat sa haljinama mehurima. Koristio je inovativne materijale, igrao se bojama i geometrijskim oblicima. Poznat je i po odelima bez kragne, šarenim trapezoidnim kaputima i uniseks odeći.
Karden je i u poznim godinama bio neumoran i želeo da sam kontroliše posao
Kreator je za sebe govorio da je privlačan i prilično zgodan i da je imao uspeha i sa muškarcima i ženama. Imao je vezu sa svojim asistentom Andreom Olivijeom (Andre Olivier) i ljubavnu avanturu sa slavnom Žanom Moro (Jean Moreau).