AAA

SU-PRO-MEDIA | 10.07.2019 15:35

BIRN: Televizije sa nacionalnom frekvencijom stavljene pod kontrolu vlasti ili ljudi bliskih njoj

U protekle dve godine televizije sa nacionalnom frekvencijom su u potpunosti stavljene pod kontrolu vlasti ili ljudi povezanih sa njom, pokazali su ažurirani i dopunjeni rezultati istraživanja BIRN-a i nemačkog ogranka Reportera bez granica o vlasništvu nad najuticajnijim medijima u Srbiji.

Vladimir Kostić iz BIRN-a kazao je da je u poslednje dve godine došlo do veće povezanosti vlasti i samih emitera.

"Pored Pinka i Hepija koji su provladini mediji, imali smo prodaju TV Prva i O2 koju je kupio Srdjan Milovanović, brat poverenika Srpske napredne stranke (SNS) za Niš Zvezdana Milovanovića", rekao je Kostić na predstavljanju rezultata.

Kostić je naveo i da se u poslednjih godinu dana "vodi rat" izmedju SBB-a i Telekoma i ocenio da država preko Telekoma želi da utiče na smanjenje uticaja "jedine slobodne i kritički orijentisane tv stanice u Srbiji".

"Primetno je i smanjenje slobode medija što su pokazali i rezultati Evropske komisije i Fridom hausa. U narednom periodu neće sigurno biti prevelike promene u smislu većeg otvaranja medija za kritiku i objektivno novinarstvo", kazao je Kostić.

Koordinatorka projekta Tanja Miletić kazala je da je u poslednje dve godine došlo do nekoliko važnih promena u strukturi medijskog vlasništva.

"Kompanija Borba je postala vlasnik Novosti, Tanjug je i dalje u vlasništvu države, a televizije O2, Prva i radio Play imaju novog vlasnika", rekla je Miletić.

Ona je navala da prema dostupnim podacima država daje najmanje 6 i po milijardi za medijski sektor, od toga 4 milijarde javnom servisu, a ostatak za javne konkurse i nabavke.

"Ono što nije poznato su sva druga davanja koja idu kroz razne forme državnog oglašavanja", rekla je Miletić.


KOMENTARI

Broj komentara : 0

Vaše ime*


Vaš e-mail


Vaš komentar*



otkucano 0 od ukupno 1500 karaktera.