U izveštaju objavljenom na svojoj internet stranici BIRODI navodi da se time krši član 47 stav 2 Zakona o elektronskim medijima kojim se od emitera zahteva da obezbede slobodno, istinito, objektivno, potpuno i blagovremeno informisanje.
BIRODI precizira da na takav način mediji umesto saopštenja dobijaju izjave sa visokim stepenom pozitivnog predstavljanja ili delove spota izbornih lista, koji se emituju u izbornim hronikama u dnevnicima emitera kao medijski sadržaj.
"Tako se dešava da umesto da novinari u medijima pitaju, zapitkuju, analiziraju programe izbornih aktera i tako drže odgovornima učesnike izborne kampanje pružajući gradjanima relevantne informacije na osnovu kojih će oni moći da donesu odluku da li će i za koga glasati na izborima, mediji se suprotno članu 47. stav 2 pretvaraju u sredstvo propagande, a medijski sadržaji u reklame", navodi BIRODI u izveštaju.
BIRODI je pozvao i novinarska udruženja da javnim obraćanjima članovima ukažu na neetičnost ovakvog postupanja, jer "partijske kamere" su plod neetičkog ponašanja novinara, odnosno kršenja Kodeksa novinara Srbije, u delu "Odgovornost novinara", stav 7, kojim se od novinara zahteva da ne prihvataju emitovanje političke propagande.
"Predlažemo da umesto emitovanja propagandnih sadržaja, mediji, odnosno njihovi novinari, snime i emituju priloge čiji će sadržaj nastati kao rezultat odgovora predstavnika izbornih lista na pitanja koja su relevantna za gradjane, buduće glasače, a što će im pomoći pri donošenju izbornih odluka, a izbornim listama da predstave svoje izborne programe", navodi BIRODI u svom izveštaju.