AAA

SU-PRO-MEDIA | 17.05.2020 13:50

BIRODI poziva REM da spreči fenomen 'partijskih kamera' u predizbornoj kampanji

Biro za društvena istraživanja – BIRODI traži od Regulatorne agencije za elektronske medije (REM) da spreči fenomen "partijskih kamera", odnosno prikriveno reklamiranje izbornih lista u izbornom bloku u dnevnicima, kada učesnici na izborima, umesto saopštenja, medijima dostavljaju video materijale koji nisu medijski već izborno-propagandni sadržaj.

U izveštaju objavljenom na svojoj internet stranici BIRODI navodi da se time krši član 47 stav 2 Zakona o elektronskim medijima kojim se od emitera zahteva da obezbede slobodno, istinito, objektivno, potpuno i blagovremeno informisanje.
Navodi se i da monitoring medija, koji BIRODI sprovodi, ukazuje da se tako na početku ove izborne kampanje ponavlja situacija koja se beleži od 2012. godine, a koja ostaje nesankcionisana, a to je da "PR službe izbornih lista dostavljaju emiterima video materijale koji nisu medijski, već izborno-propagandni sadržaj".

BIRODI precizira da na takav način mediji umesto saopštenja dobijaju izjave sa visokim stepenom pozitivnog predstavljanja ili delove spota izbornih lista, koji se emituju u izbornim hronikama u dnevnicima emitera kao medijski sadržaj.

"Tako se dešava da umesto da novinari u medijima pitaju, zapitkuju, analiziraju programe izbornih aktera i tako drže odgovornima učesnike izborne kampanje pružajući gradjanima relevantne informacije na osnovu kojih će oni moći da donesu odluku da li će i za koga glasati na izborima, mediji se suprotno članu 47. stav 2 pretvaraju u sredstvo propagande, a medijski sadržaji u reklame", navodi BIRODI u izveštaju.

BIRODI je pozvao i novinarska udruženja da javnim obraćanjima članovima ukažu na neetičnost ovakvog postupanja, jer "partijske kamere" su plod neetičkog ponašanja novinara, odnosno kršenja Kodeksa novinara Srbije, u delu "Odgovornost novinara", stav 7, kojim se od novinara zahteva da ne prihvataju emitovanje političke propagande.

"Predlažemo da umesto emitovanja propagandnih sadržaja, mediji, odnosno njihovi novinari, snime i emituju priloge čiji će sadržaj nastati kao rezultat odgovora predstavnika izbornih lista na pitanja koja su relevantna za gradjane, buduće glasače, a što će im pomoći pri donošenju izbornih odluka, a izbornim listama da predstave svoje izborne programe", navodi BIRODI u svom izveštaju.


KOMENTARI

Broj komentara : 0

Vaše ime*


Vaš e-mail


Vaš komentar*



otkucano 0 od ukupno 1500 karaktera.