AAA

SU-PRO-MEDIA | 30.09.2021 13:30

Ekspert: Srbija ove godine malo bolje ocenjena po pitanju medijske pismenosti (VIDEO)

Menadžer programa "Nova pismenost" i partner u organizaciji Propulsion Goran Zarić ocenio je danas da postoji prostor za poboljšanje stepena medijske i digitalne pismenosti medju gradjanima u Srbiji, ali da je ove godine Srbija nešto bolje ocenjena po tom pitanju i da malo odskače od ostatka Zapadnog Balkana.

"Vidimo da smo medju 35 zemalja negde pri samom kraju i to je tako već godinama unazad za Balkanske zemlje. Tu se negde krećemo. Ako je za utehu, čini mi se da je Srbija ove godine nešto bolje ocenjena, da malo odskače od ostatka Zapadnog Balkana", rekao je Zarić u intervjuu agenciji Beta.

On je dodao da je program "Nova pismenost", koji Propulsion vodi zajedno sa Cesidom i uz podršku USAID, uspostavio domaći indeks medijske i digitalne pismenosti koji prati i neke druge parametre, i prema kojem su podaci o Srbiji nešto malo bolji.

"Gradjani ocenjuju da mogu dobro da procene lažne informacije. Znaju gde se kriju neistine. Medjutim, iz nekog razloga i dalje biraju da prate i odredjene medije i odredjene izvore informacija koji možda ne pružaju punu istinu. Tako da samo kroz podršku i kroz edukaciju možemo da napravimo pomake unapred", rekao je on.
Odgovarajući na pitanje ko je ciljna grupa sa kojom treba najviše raditi na unapredjenju medijske i digitalne pismenosti, Zarić je rekao da su to "kratko rečeno svi!".

"Ne postoji osoba koja je imuna na lažne vesti. Postoje samo oni ljudi koji su svesni da moraju samo malo napora da ulože da bi mogli da razdvoje prave informacije od lažnih. Da bi mogli da provere na pravi način izvore vesti i da bi mogli da ukrste informacije i da dodju zapravo do neke sredine, zlatne sredine koja može da im pomogne da donose odluke. I da postupaju u skaladu sa tim u svom životu", dodao je on.

On je rekao da Propulsion smatra da najveći doprinos može da proizvede u radu sa mladima, zbog čega insistira na novim medijskim kanalima, odnosno kroz saradnju sa influenserima koji su vrsta novih medija.

"Radimo dosta sa nastavnicima. Pokušavamo da kroz podršku njima posredno dopremo do tih mladih generacija. Radimo sa javnom upravom i admnistracijom, jer su oni takodje na izvoru informacija koje idu ka gradjanima i oni moraju posebno obazrivo da komuniciraju kroz svoje servise, kroz sve ono što dolazi do nas kao gradjana", rekao je.

Zarić je dodao da je rad projekta "Nova pismenost" u velikoj meri oslonjen na podršku institucija, pre svega na Ministarstvo kulture i informisanja, koje je nazvao "pionirom pozitivnih promena" koje se dešavaju.

"Razvili smo dodatne materijale i za edukaciju i za roditelje i za javnu upravu. Osim toga, dosta saradjujemo sa Ministarstvom telekomunikacija. Upravo je u toku jedna velika kampanja digitalnog opismenjavanja naših sugradjana nazvana 'Digitalna ekspedicija' koja prolazi kroz 16 gradova Srbije i daje podršku našim gradjanima, ne samo u pogledu toga kako koriste interenet, već kako da počnu da koriste i neke elektronske servise", rekao je on.

Taj program takodje treba da obuči gradjane kako da se bezbedno ponašaju na internetu i da kupuju i prodaju preko interneta, odnosno da shvate kako su svi kreatori nekog sadržaja i u onlajn sferi "neka vrsta medija".

"Ministarstvo prosvete nam je davalo veliku podršku tokom protekle godine kroz dogadjaje koji su tu da pomognu gradjanima da malo više čuju i informišu se o ovim temama. Pomogli su i kroz ispitivanje svih oblasti koje se tiču inovativnosti u obrazovanju, a koja uključuju ne samo pitanja medijske i digitalne pismenosti nego i prosto tog seta veština koje mi zovemo nova pismenost", rekao je Zarić agenciji Beta.


Produkcija je deo projekta podrške javnom informisanju koji sufinansira Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije. Izneti stavovi ne predstavljaju nužno zvaničan stav Ministarstva.


KOMENTARI

Broj komentara : 0

Vaše ime*


Vaš e-mail


Vaš komentar*



otkucano 0 od ukupno 1500 karaktera.