Predstavljajući istraživanje "Evaluacija efekata predmeta Gradjansko vaspitanje 10 godina posle", rezultati su pokazali da su učenici tih škola "malo zainteresovani za politička zbivanja i društveni angažman, kao i da su osrednje upoznati sa aktuelnim političkim zbivanjima i uglavnom se informišu putem interneta (75 odsto) i televizije (53 odsto)".
Kada se govori o socijalnoj distanci prema pripadnicima drugih manjinskih grupa "ona generalno nije izražena, ali da ipak postoji prema Albancima (36 odsto), pripadnicima LGBT+ populacije (41 odsto) i osobama obolelim od side (40 odsto)".
Kada se govori o njihovom poznavanju gradiva Gradjanskog vaspitanja (GV), učenici su "najmanje ovladali pojmovima kao što su rasizam ili etnocentrizam, zatim delatnostima nekih medjunarodnih organizacija, uloge gradjana u demokratskom društvu, dok su sa druge strane dobro ovladali temama kao što je podela vlasti".
U poredjenju sa rezultatima slične studije sprovedene 2009. godine, mladi su pokazali viši nivo znanja.
Takodje, učenici su "uglavnom zadovoljni različitim aspektom nastave, kompetencijama nastavnika i atmosferom na času GV-a".
Dve trećine direktora smatra da bi GV trebalo da bude obavezni predmet, dok su nastavnici u najvećoj meri nezadovoljni nedostatkom udžbenika.
Za razliku od prethodne tri ispitane kategorije gde su stavovi uglavnom bili pozitivni prema GV, kod opšte populacije stav prema tom predmetu je "umereno pozitivan i da ga 58 odsto ispitanika ocenjuje važnim, dok je obaveštenost gradjana Srbije o tome da je GV deo obrazovnog programa relativno visoka i iznosi 77 odsto".
Istraživanjem su uočeni problemi kao što je izostanak sistemske podrške tom predmetu, nepostojanje priručnika i nastavnih materijala, nedovoljna podrška nadležnog ministarstva, odnos drugih aktera obrazovnog procesa prema GV.
Istraživanjem je ispitano znanje učenika o GV i njihovim stavovima prema tom predmetu i demokratskim vrednostima, kao i stavovi nastavnika i direktora o istim pitanjima.
Upitnicima su ispitani učenici, nastavnici i direktori srednjih škola na uzorku od 1073 učenika, 36 nastavnika i 20 direktora srednjih škola.
Stavove opšte populacije ispitala je IPSOS marketinška agencija na uzorku od 1076 punoletnih gradjana Srbije.
Istraživanje je sprovedeno u okviru projekta "Odbrana ljudskih prava u učionicama" sa organizacijom Civil rights defenders.
Nalazi istraživanja se mogu naći na https://www.gradjanske.org/wp-content/uploads/2019/03/GV-GLAVNI-NALAZI.pdf.