Direktor IREX Srbija Evan Tracz kazao je da novinske agencije moraju da iskoriste tehnologije kao svoju prednost i da pokušaju da prilagode poslovanje zahtevima tržišta, kako bi bile uspešnije. "Moramo da naučimo da koristimo tehnologije kao našu prednost. Da shvatimo ko su naši korisnici i da nadjemo način da im da pridjemo. Ima načina da se to postigne, a da se ne naruše principi novinarstva", rekao je Tracz.
On je rekao da, uprkos tome što se menja okruženje, objektivne informacije se i dalje proizvode, i da samo treba pronaći nove načine da se neka vrednost proda i da se pridje ljudima.
"Novinska agencija, kada proizvede izveštaj, ne može da ima monopol nad tom informacijom kada ona dodje do javnosti. Kada neko prenese informaciju, ona ide dalje i mora ići, jer postoji javnost koja to mora da zna, a novinska agencija se ne može pozvati na zaštitu autorskih prava", rekao je Milić.
On je naveo i da ako novinske agencije ustupe nekome jednostavanu tekuću inforamciju, nisu ovlašćene da zaustave njeno širenje sa ili bez navodjenja izvora.
"Ako je sadržaj kreiran na način da izvodite zaključke, analize i povezujete to sa nečim od ranije to podleže autorsko pravnoj zaštiti", rekao je Milić.
Potpredsednica korporativnih poslova Junajted grupe Dragica Pilipović Čefi rekla je da je neophodno da agencije investiraju u tehnologiju, da pronadju nov način širenja vesti, kao i da bi bilo dobro da svakog meseca pitaju korsnike šta im je potrebno.
"Nema odmora i mira, moramo stalno da se menjamo i prilagodjavamo ako hoćemo da postignemo uspeh. Potrebni su novi tehnološki obrazovani novinari i nova mesta i prostori gde će ljudi da nas gledaju", rekla je Pilipović.
Ceo VIDEO materijal možete da pronađete OVDE