AAA

DRUšTVO | 27.01.2020 11:05 > 27.01 11:05

Istraživanje: U Srbiji pet miliona gradjana koristi digitalne servise na mobilnom telefonu

U Srbiji je u 2019. godini oko pet miliona gradjana koristilo digitalne servise na mobilnom telefonu, pokazalo je istraživanje agencije TMG Insights.

Digitalne servise podjednako koriste muškarci i žene, najviše mladi, i to postpejd korisnici Telenora, koji su i najzadovoljniji uslugama i mrežom u odnosu na korisnike ostalih operatera, navodi se u saopštenju agencije.

Najviše se koristi Viber, izjasnilo se 77 odsto ispitanih u poslednjem kvartalu 2019. godine. Na drugom mestu je Facebook (68 odsto), na trećem Instagram (59 odsto), a slede Facebook Messenger (59 odsto) i WhatsApp (55 odsto).

Najveći rast do kraja 2019. godine, u odnosu na prvi kvartal 2018. godine, beleži Instagram (18 odsto), WhatsApp (13 odsto) i Viber (10 odsto).

Polovina ispitanih gradjana čita vesti preko novinskih aplikacija na mobilnom telefonu, a mape, navigaciju i turističke aplikacije koristi nešto manje od trećine.

Sve je više gradjana koji gledaju TV programe na mobilnom telefonu, kao i onih koji igraju igrice, dok desktop ili laptop računar koristi skoro 80 odsto ispitanika.

Konzole za igrice, ko što su Playstation, Nintendo Wii, Xbox, ima oko šest odsto anketiranih, dok pametni sat (Apple, Pebble, Samsung Galaxy) koristi tri odsto.

"Iako mali procenat gradjana ima najsavremenije digitalne uredjaje i servise, kao što su pametni uredjaji za domaćinstvo, uredjaj za virtualnu stvarnost, pametne narukvice ili slično, u Srbiji taj broj iz meseca u mesec sve više raste, navodi se u saopštenju.

TMG Insights je deo velike istraživačke grupacije Kantar. Ta medjunarodna kompanija za tržišna i društvena istraživanja posluje u Srbiji više dvadeset godina (bivši TNS Medium Gallup).

Istraživanje se sprovodi mesečno na nacionalno reprezentativnom uzorku od 1.200 gradjana, uzrasta od 15 do 65 godina.

KOMENTARI

Broj komentara : 0

Vaše ime*


Vaš e-mail


Vaš komentar*



otkucano 0 od ukupno 1500 karaktera.