AAA

DRUšTVO | 01.12.2020 17:50 > 01.12 17:50

UNS: Savet za štampu doneo odluke o kršenju Kodeksa tri tabloida, tri vranjska portala i KRIK-a

Komisija za žalbe Saveta za štampu odlučila je da su Kodeks novinara prekršili mediji koji su preneli saopštenja odbora Srpske napredne stranke u Vranju, kao i Informer, Alo, Srpski telegraf i KRIK, saopštilo je danas Udruženje novinara Srbije (UNS).

Kako navode u saopštenju, Komisija je na onlajn sednici 26. novembra, jednoglasno odlučila da su tri portala podprzarpress.rs, vranjskaplustv.rs i rtv-vranje.rs, prekršila novinarski kodeks u delu koji se odnosi na kulturu i etiku javne reči jer su objavila uvredljiva saopštenja odbora Srpske napredne stranke.
"Reč je o saopštenjima koja su osudila i novinarska udruženja u kojima se vredja novinar portala Info Vranjske, kao i taj medij", navodi UNS.

Članovi Komisije su naveli da mediji nisu dužni da objavljuju stranačka saopštenja uvredljivog sadržaja.

"Članovi Saveta, medjutim, nisu bili saglasni kada je reč o objavljivanju fotografije sa mesta ubistva novinara Milana Pantića koja je bila u jednom od tih tekstova. Članica Komisije Ljiljana Smajlović protivila se tome da se redakcijama uputi poruka da samo u 'prikladnim situacijama' treba objavljivati tu fotografiju", navodi se.

Članovi Komisije doneli su jednoglasnu odluku, po žalbi novinara agencije Fonet Davora Lukača, da su Informer i Alo prekršili Kodeks novinara u odeljku koji se odnosi na istinitost izveštavanja.

Kako je preneo UNS, ti mediji netačno su objavili da je Lukač na konferenciji Kriznog štaba za borbu protiv virusa korona "napao" članicu Kriznog štaba Dariju Kisić Tepavčević, kao i da je on uporedio štab sa Golim otokom.

Komisija za žalbe donela je i odluku da je Srpski telegraf prekršio novinarski kodeks narušuavajući privatnost, ali i zloupotrebom emocije ljudi objavljujući tekstove o žrtvi seksualnog nasilja, samo zato što je srodstvu sa poznatom voditeljkom Anom Grubin (Mihajlovski), koja je i podnela žalbu.

Članovi Komisije za žalbe jednoglasno su doneli odluku i da je KRIK prekršio novinarski kodeks u delu koji se odnosi na novinarsku pažnju i objavljivanje odgovora, po žalbi firme Mineko.

U diskusiji, članovi Komisije su rekli da je reč o kompleksnom slučaju, da se oni ne mogu baviti utvrdjivanjem istine, ali da je jasno da KRIK nije objavio demanti Mineka na njihovu istraživačku priču koju su preneli i drugi mediji, već samo reakciju na taj demanti.

Sporno za članove bilo je i što KRIK nije pružio čitaocima dokaze za svoje tvrdnje, odnosno nije objavio nikakva dokumenta, već je naveo da je imao uvid u njih i da ih ne može objaviti.

Pred Komisijom se našao i slučaj po žalbi bivšeg ministra kulture i informisanja Vladana Vukosavljevića protiv portala Nova S, na kom je objavljen je tvit člana Pokreta slobodnih gradjana Sergeja Trifunovića uz fotografiju bivšeg ministra na kojoj je predstavljen kao nacista.

Članovi su doneli odluku da Kodeks nije prekršen, iako je bilo suprotnih mišljenja u tom slučaju.


KOMENTARI

Broj komentara : 0

Vaše ime*


Vaš e-mail


Vaš komentar*



otkucano 0 od ukupno 1500 karaktera.