Izložbu koja traje do petka, 27. oktobra, čine fotografije štampane u dva primerka, s različitim legendama.
Koordinatorka Nedelje medijske pismenosti Tatjana Djukić izjavila je na otvaranju izložbe da je cilj da se ukaže na to kako legenda utiče na razumevanje fotografije, te je glavna poruka izložbe da se mora razmišljati o svim medijskim sadržajima.
"Gradjani moraju da misle o tome odakle dolaze informacije, moraju da razmišljaju o tome zbog čega je informacija objavljena i da je uporede više izvora iste informacije", naglasila je Djukić.
Profesor Filozofskog fakulteta u Nišu Zoran Aracki rekao je da medijska pismenost znači pravilno razumevanje sadržaja medija.
On je rekao da je istraživanje studenata nolvinarstva u Nišu, koje je obuhvatilo 4.000 učesnika, pokazalo da više od 80 odsto anketiranih smatra da je neophodno da medijsko obrazovanje bude uključeno u obrazovni sistem.
Aracki je rekao da u svetu, ali i na Balkanu postoji poseban predmet medijske pismenosti.
"Pri tom nije dovoljno da nam samo omladina bude medijski pismena, ako roditelji i nastavnici nisu pismeni. Svi skupa treba da budu uključeni u programe medijskog opismenjavanja", rekao je Aracki.
Nedelja medijske i informacione pismenosti biće završena 1. novembra gradskim forumom na tu temu, a do tada će biti i drugih skupova o tome.
Nedelju medijske i informacione pismenosti organizovao je Medija i reform centar Niš, u saradnji s medjunarodnom organizacijom UNESKO.