AAA

POLITIKA | 12.06.2019 16:45 > 12.06 17:10

Tri člana Programskog saveta RTV: Skandalozno i lažno izveštanje o studentskom protestu

Tri člana Programskog saveta Radio televizije Vojvodine (RTV) saopštila su danas da je "skandalozan način na koji je ta medijska kuća izvestila o jučerašnjem protestu studenata u Kampusu novosadskog Univerziteta, jer se u svom izveštaju, koji je objavljen na internet sajtu pozvala na medij koji je medju rekorderima u kršenju Kodeksa novinara Srbije".
Saopštenje su potpisali Miloš Katić, master ekonomista iz Kule, Aleksandra Đurić Bosnić, doktor nauka o dramskim umetnostima, medijima i kulturi iz Novog Sada i  Srdjan Arsenijević, diplomirani reditelj iz Novog Sada. 
"U prenošenju informacija iz ovog tabloidnog medija, RTV je ujedno preneo i više neistina, netačnih informacija i lažnih navoda, što je u potpunoj suprotnosti sa ulogom koju je država Srbija zakonima poverila javnim medijskim servisima", navedeno je u saopštenju.

Oni su istakli da je "ključna uloga javnih servisa da pruže tačne i pouzdane informacije o dogadjajima u društvu kako bi gradjani imali oslonac u donošenju odluka koje su važne za njihove živote i društvo u kojem žive, a ne da svojom uredjivačkom politikom staju u odbranu vlasti ili jedne politike".

"Prenošenje lažnih vesti je neprofesionalno, a u situaciji kada su tri mlada studenta pretučena zbog svog aktivizma ili političkog mišljenja, jasno je i da je RTV tendenciozno prenela pomenutu vest na svom portalu, bez provere izvora i tačnosti informacija koje se u tom tekstu nalaze, da bi se dodvorila eliti koja je trenutno na vlasti", istakli su potpisnici saoptenja.

"Time je", naveli su, "prekršila zakone ove zemlje, Zakon o javnim medijskim servisima, Kodeks novinara i što je najgore od svega, stala rame uz rame sa svim onim medijima koji već godinama u Srbiji kreiraju atmosferu linča prema neistomišljenicima aktuelne vlasti".

Oni su, u saopštenju, rekli da je "rukovodstvo Radio-televizije Vojvodine još jednom pokazalo da ne brine o javnom interesu i gradjanima koji finansiraju tu medijsku kuću, već da dobrovoljno i,  samo za sada bez posledica, radi u interesu jedne političke partije".

"To kako je RTV informisala gradjane o jučerašnjem protestu protiv prebijanja studenata u Novom Sadu, predstavlja iskrivljenu sliku stvarnosti i tužnu istinu da je medijska etika za vojvodjanski Javni servis odavno mrtva", saopštili su ovi članovi Programskog saveta RTV.

Naime, Kurir je sinoć sa svom portalu objavio tekst pod naslovom “Podmetačina djilasovaca tuču grupe huligana levičara i desničara pokušali da predstave kao napad na opoziciju”.

“Velika prevara trenutno se odigrava u Novom Sadu, gde opozicija održava skup protiv prebijanja tri studenta za vikend, a zapravo je reč o sukobu levičara i desničara huligana, saznaje Kurir! Medjutim, svi oni koji učestvuju u ovoj prevari su ustvari su iz lokalne sredine, poput Janka Veselinovića, Duška Radosavljevića, Dinka Gruhonjića, Nedima Sejdinovića, kao i Jelene Anasonović, Branislava Grubačkog i Milorada Kapora”, navodi se izmedju ostalog u tom tekstu.


KOMENTARI

Broj komentara : 0

Vaše ime*


Vaš e-mail


Vaš komentar*



otkucano 0 od ukupno 1500 karaktera.