AAA

ZELENA-SRBIJA | 20.07.2019 11:25 > 20.07 11:25

Nestle: Proizvodnja fabrike u Surčinu od 2020. bez otpada za deponije

Strategija kompanije Nestle u Srbiji je da do 2020. godine, postane "0 Waste to Landill" kompanija, bez otpada koji bi završavao na deponijama, što znači da će se sav otpad koji se stvara u fabrici u Surčinu upotrebljavati ponovo, reciklirati ili spaljivati za proizvodnju energije.

"Ova inicijativa je deo globalne strategije kompanije Nestle, da sve Nestle fabrike, njih više od 400, budu '0 Waste to Landill'", rekla je agenciji Beta Ivanka Stojnič, zadužena za bezbednost i zdravlje na radu i zaštitu životne sredine fabrike Surčin Nestlé Adriatik S.

Ona je podsetila da je globalna strategija kompanije Nestle da do 2025. godine 100 odsto ambalaže koja se koristi u proizvodnji, može da se reciklira.

"To znači da ćemo morati da intenzivno radimo na pronalasku novih materijala koji će očuvati kvalitet i svežinu hrane koju proizvodimo, a koji će u isto vreme moći da se recikliraju", rekla je Stojnić.

Precizirala je da je krajnji cilj razvoj folija za pakovanje hrane koje će biti sačinjene samo od visoko barijernih plastičnih materijala koji će ujedno obezbediti zaštitu upakovanog proizvoda i omogućiti reciklažu krajnjeg otpada, što trenutno nije moguće zbog tehnologije proizvodnje folija koja ima više slojeva od različitih materijala koji štite hranu.

Dodala je da se Nestle obavezao i da će se do 2025. godine u PET ambalaži, u koju se pakuju proizvodi te kompanije, biti najmanje 25 odsto od reciklirane plastike.

"Sve te izmene mora da prati i pravilno sakupljanje sa tržišta. Shodno tome, kompanija se takodje obavezala da će investirati da se u Evropi, do 2025. godine, 100 odsto naše PET ambalaže i čepova prikuplja sa tržišta i predaje pouzdanim reciklerima", kazala je Stojnić.

Kako je istakla, do sada najveće ulaganje Nestle kompanije u Srbiji u oblasti ekologije iznosi 1,2 miliona evra za izgradnju savremenog postrojenja za preradu otpadnih voda, što je omogućilo i smanjenje potrošnje vode za 50.000 metara kubnih godišnje, jednako zapremini 20 olimpijskih bazena.

"Osim ovog ulaganja, kompanija je u toku prošle godine investirala i 30.000 evra u LED osvetljenje i na taj način umanjila potrošnju električne energije za osvetljenje za čak 70 odsto", rekla je Stojnić.
Nestle je uložio i oko 15.000 evra u infrastrukturu za razvrstavanje i transport otpada, kao i za opremanje reciklažnog dvorišta u fabrici u Surčinu.

"Godišnji trošak kompanije za pravilnu reciklažu otpada iz fabrike iznosi oko 45.000 evra", kazala je Stojnić i navela da ove godine kompanija planira da uloži dodatni novac potreban za razvrstavanje i zbrinjavanje preostale tri tone komunalnog otpada, kako bi se postigao cilj da nula otpada odlazi na deponiju.
 
Kako je kazala, kada je projekat započet, Nestle fabrika u Surčinu je proizvodila oko 15 tona komunalnog otpada mesečno, a sada je ta količina smanjena na tri tone mesečno.

"Naš krajnji cilj je da do kraja godine ta cifra bude nula. Takodje, kroz napredne TPM (Total Performance Managament) alate, trudimo se da smanjimo generisanje otpada, odnosno da proizvodimo sa što manjim uticajem na životnu sredinu", rekla je Stojnić.

Za jedan od najboljih rezultata ekološki osvešćenog poslovanja smatra smanjenje proizvodnje gasova sa efektom staklene bašte, odnosno CO2, koja je redukovana za 4,1 odsto u 2018. godini u odnosu na godinu pre.

Stojnić je kazala da je fabrika u Surčinu, u cilju smanjenja uticaja na životnu sredinu, ove godine u dva navrata organizovala ekološke akcije čišćenja i prikupljanja otpada, gde je zajedno sa opštinom Surčin čišćena obala Save i SC Surčin, kada je prikupljeno više od 500 kilograma otpada.

"Dodatno, u okviru naših poslovnih jedinica izbacili smo plastiku za jednokratnu upotrebu, kao što su plastične čaše, plastični pribor za jelo i plastične flaše za vodu", kazala je ona i dodala da je nakon redizajna pakovanja za neke proizvode sačuvano 61 tona papira i šest tona plastike, što je dovoljno da prekrije jedan fudbalski teren, koji su poslati na reciklažu.

Pored proizvodnje kvalitetne i zdrave hrane, kako je rekla, očuvanje životne okoline predstavlja osnovu poslovanja kompanije Nestlé.

"Kao najveći proizvodjač hrane i pića na svetu, naša dužnost je da budemo odgovorni prema okolini i tu nema kompromisa jer je ulog veliki – budućnost naše dece i naše planete. Borba protiv zagadjenja plastikom nikada nije bila važnija. To je naš prioritet i odgovornost koju ozbiljno shvatamo. Ubrzavamo naše postupke rešavanja problema plastičnog otpada i predani smo tome da napravimo značajnu razliku svuda gde poslujemo", kazala je ona.

Kao najveće izazove u Srbiji, u vezi sa ekološki odgovornim poslovanjem, Stojnić je navela nedovoljan broj reciklera, odnosno kompanija koje se bave reciklažom ili ponovnom upotrebom otpada.

"Često nailazimo na situaciju da za neke vrste otpada nemamo operatera u Srbiji koji se time bavi.
Nažalost, imamo i zakonsku regulativu koja ne motiviše kompanije na smanjenje otpada. Tako na primer imamo situaciju da iako smo smanjili komunalni otpad za 80 odsto i dalje plaćamo istu mesečnu nadoknadu za odvoženje", rekla je Stojnić.
 
Nestle je jedna od vodećih svetskih kompanija u prehrambenoj industriji, koja ima više od 400 fabrika u kojima radi oko 328.000 ljudi koji proizvode od 10.000 različitih proizvoda.

Prodaja kompanije Nestle u 2018. godini iznosila je 91,4 milijarde švajcarskih franaka.

Nestle Adriatik je prisutan u regionu od 2003. godine, gde zapošljava više od 720 ljudi i upravlja fabrikom u Surčinu.

KOMENTARI

Broj komentara : 0

Vaše ime*


Vaš e-mail


Vaš komentar*



otkucano 0 od ukupno 1500 karaktera.