AAA

ZELENA-SRBIJA | 02.04.2021 10:25 > 02.04 10:25

Marjana Davidović (Nestle Srbija): Dnevno prečistimo dovoljno vode za 3.300 četvoročlanih porodica

Modernizacija proizvodnog procesa sa ciljem očuvanja prirodnih resursa nije trošak, već neophodna i jedina ispravna investicija u održivu budućnost prirode, zajednice, a time i samog poslovanja, rekla je generalna direktorka kompanije Nestle za region južnog Adrijatika (Srbija, Crna Gora, Severna Makedonija) Marjana Davidović.

"Kompanija Nestle od dolaska u Srbiju pre 16 godina konstantno unapredjuje svoju proizvodnju, sa ciljem smanjenja emisije štetnih gasova i održivijeg upravljanja ambalažom, kao i dugoročnim planom da do 2050. godine potpuno anulira emisiju gasova koji podstiču efekat staklene bašte", kazala je Davidović agenciji Beta.
Dodala je da se kompanija takodje obavezala da će do 2025. godine sva pakovanja njenih proizvoda biti napravljena od 100 odsto materijala pogodnih za reciklažu.

"Lokalno je investirano čak 30.000 evra u LED osvetljenje, što je dovelo do smanjenja potrošnje struje za 20 odsto. Smanjenjem dimenzija ambalažnog materijala, smanjena je potrošnja papira za čak 60 tona na godišnjem nivou, a samim tim i negativna emisija ugljen-dioksida za 56 tona", rekla je Davidović.

Kako je navela, ponos fabrike i lokalno najveća investicija od 1,2 miliona evra je postrojenje za preradu otpadnih voda, kroz koje je samo u 2020. godini prečišćeno 24.000 kubnih metara vode. To znači da Nestle dnevno prečisti 65.000 litara vode, što je količina koju za isto vreme potroši 3.300 četvoročlanih porodica.

Davidović je istakla da Nestle uvidja da će se budućnost poslovanja temeljiti na odnosu kompanije prema prirodi.

"Naše poslovanje vodi se strogim internim propisima o očuvanju životne sredine. Budućnost leži upravo u takvom pristupu – potrošači su vrlo svesni načina na koje se kompanije ophode prema okolini i ponosni smo na činjenicu da je Nestle jedan od pionira odgovornog poslovanja", rekla je Davidović.

Namera kompanije je, po njenim rečima, da svojim ostvarenjima i komunikacijom motiviše i zaposlene u prehrambenoj industrije da se priključe dobrom cilju, da sa njima deli znanja i iskustva, i tako zajedno doprinose očuvanju prirode.

Davidović je podsetila da je fabrika Nestle u Surčinu postala prvi pogon u Srbiji koji je prestao da odlaže otpad na deponijea, a pored očuvanja vodnih resursa, uspostavila je i saradnju sa više od deset reciklažnih postrojenja u Srbiji.

"U današnjem svetu i u svetlu brojnih ekoloških izazova, zaštita prirodnih resursa je postala imperativ. Svojim primerom potvrdjujemo da je odgovoran pristup interesima cele zajednice uvek nagradjen učvršćivanjem poverenja potrošača. Sa druge strane, sve rasprostranjeniju ekološku svest je potrebno podsticati još više, upravo dobrim primerima jer na taj način i investicije u ovoj oblasti postaju veće, a priznanja su bolja motivacija nego kaznene politike", ocenila je Davidović.

Navela je da kompanija Nestle sprovodi digitalnu kampanju "Nestle čuva prirodu" kako bi pokazala da svako može da doprinese ukupnoj, racionalnijoj upotrebi vode, smanjenju upotrebe plastike i odgovornijim upravljanju otpadom, inspirišući stvaranje održive zajednice.

KOMENTARI

Broj komentara : 0

Vaše ime*


Vaš e-mail


Vaš komentar*



otkucano 0 od ukupno 1500 karaktera.