Kampanja usmerena na medijsku pismenost u bioskopima
Društvo
| 13.05.2022
|
access_time
13:25
Prema istraživanjima CESID-a, 79 odsto mladih u Srbiji informiše se preko društvenih mreža, a influenseri utiču na čak 50 odsto dece uzrasta od 12 do 14 godina. Imajući to u vidu, važno je da roditelj, pored brige o količini vremena koje dete provodi na mreži, nastoji da utiče i na kvalitet tog vremena, kao i zaštitu deteta od različitih oblika nasilja na internetu.
Spotovi koji će se prikazivati u bioskopima govore o društvenim mrežama i Tik Toku kao najpopularnijoj mreži kod mladih, zatim o influenserima, zaštiti ličnih podataka i različitim oblicima nasilja na internetu (Cyberbullying).
Ova inicijativa oslanja se na Priručnik medijske pismenosti za roditelje koji je promovisan početkom maja. Priručnik sadrži osnovne postavke o medijskoj i digitalnoj pismenosi, kao i savete roditeljima kako da usmere decu na kvalitetno i odgovorno korišćenje tehnologija sa ciljem dolaska do proverenih informacija.
Autorke Priručnika za roditelje su psihološkinja Ana Mirković i medijska ekspertkinja Ana Martinoli, koje su mapirale i važne teme koje obrađuju spotovi.
Spotovi koji se emituju u osam bioskopa Cineplexx i Priručnik medijske pismenosti za roditelje, pripremljen u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja, sastavni su deo programa "Nova pismenost" koji partnerski sprovode Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) i Propulsion.
Teme
Novo
Dnevni evropski servis
Šta drugi čitaju
Scena
Dogodilo se
Na današnji dan 30. oktobar
pre 17 sati
Zabava
Ekološka avantura u Sijamenu – Akcija čuvara
pre 2 dana