Web Analytics
Izložba Aleksandra Denića u Bioskopu Balkan - BetaRS

Izložba Aleksandra Denića u Bioskopu Balkan

Izložbe | 18.10.2022 | access_time 12:05
Izložba Aleksandra Denića u Bioskopu Balkan
Izložba "Dekada" proslavljenog scenografa Aleksandra Denića biće otvorena u subotu 22. oktobra u 20 časova u Bioskopu Balkan.

U saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja i uz podršku Fondacije Saša Marčeta, nakon dve godine planiranja i pripremnih radova, realizuje se kompleksna postavka koja nam iz Berlina donosi kompletno scenografsko rešenje Brehtovog "Galileja", makete i modele, fotografije, pripremne skice i crteže koji do detalja razradjuju tok Denićevih ideja.  

Izložba "Dekada" daje uvid u intenzivno stvaralačko delovanje ovog umetnika tokom 10 godina njegovog rada u Nemačkoj.

"Denić nije samo stvaralac scenskog sveta već i koreditelj. Njegove scenografije ujedno su i umetnička dela za sebe, često neverovatne materijalne raskoši i jednake mašte u istraživanju istorijskih dokumenata, komercijalnih artefakata i artefakata pop-kulture i njima svojstvenih strategija masovne kulture. Utemeljene u svojevrsnoj matriks-metodi za kulturne znakove i čitave sisteme znakova filma, reklame, arhitekture, vizuelne umetnosti i u mnogo čemu više", navodi dramaturg Tomas Irmer u predgovoru kataloga za izložbu.

Sa nemačkim rediteljem Frankom Kastorfom, Denić je realizovao nekoliko izuzetno uspešnih pozorišnih produkcija, medju kojima se ističu "Dama sa kamelijama" (Teatar Odeon, Pariz, 2012), "Amerika" (Šaušpilhaus, Cirih, 2012), operska tetralogija "Prsten Nibelunga", na Festivalu u Bajrojtu 2013, "Dvoboj" (Teatar Folksbine, Berlin, 2013), "Putovanje na kraj noći" (Teatar Rezidenc, Minhen, 2014), "Baal" (Teatar Rezidenc, Minhen, 2015).

"Za osećaj suštinske nesigurnosti želi da stvori prostore: na prvi pogled prepoznatljive, hiperrealistične u detalju, a veoma iritantne, na drugi. Sa Kastorfovom kombinacijom pozorišta i filma tu ideju je mogao da razvije kao nikad do sada", piše Barbara Bukhart u godišnjaku Teatra Hojte.

Aleksandar Denić (Beograd, 1963) je diplomirao scenografiju na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. Režiser Srdjan Karanović ga je još tokom studija angažovao kao scenografa za film "Za sada bez dobrog naslova" (1988). Denić će od tada realizovati brojne scenografije za filmove, medju kojima se izdvajaju "Jednog lepog dana" (1988), "Mi nismo andjeli" (1992), "Vizantijsko plavo" (1993), "Rane" (1988), "Cut Run" (2009), i autor je opreme za film "Podzemlje" (1993/95).

U oblasti pozorišne scenografije ističu su scenografije za "Hitler & Hitler" (Atelje 212, 2007), "Talenti i obožavaoci" (Narodno pozorište u Beogradu, 2009), "Moć sudbine" (Narodno pozorište u Beogradu, 2009), "Put oko sveta" (Kruševačko pozorište, 2010), "Heda Gabler" (Narodno pozorište u Beogradu, 2011), "Protuve piju čaj" (Šabačko pozorište, 2011), "Adio kauboju" (HNK, Split, 2012).

Uspešan rad sa Kastorfom na brojnim predstavama omogućio je Deniću i saradnju sa austrijskim rediteljem Martinom Kušejom sredinom 2014, na postavci Geteovog "Fausta" u minhenskom Teatru Rezidenc.
Denić je od 2009. do 2013. bio predsednik Udruženja likovnih umetnika primenjenih umetnosti i dizajna Srbije (ULUPUDS), te umetnički direktor Beogradskog letnjeg festivala (BELEF) od 2010. do 2013. Dobitnik je brojnih nagrada za scenografiju i doprinos scenskom dizajnu.

Teme