Prvi četbot u Srbiji i BIH pomogao da oko 80.000 građana završi posao bez odlaska na šalter uprave
Tehnologija
| 26.01.2023
|
access_time
15:15
FOTO: NENAD PETROVIC
Za nešto više od godinu dana sa četbotom, digitalnom asistentkinjom MIA (Municipal Intelligent Asistent) je obavljeno više od 142.000 konverzacija, a MIA je napravljena tako da pruža brže odgovore i štedi vreme i novac građanima.
MIA je počela da radi u oktobru 2021. kada je počela da pomaže građanima Šapca da dođu do poreskih uverenja, uverenja iz matičnih knjiga i knjige državljana i da ostvare pravo na dečiji ili roditeljski dodatak.
MIA u Somboru je pružila informacije o dečijem dodatku i poreskim uverenjima, poreskom dugu i izdavanju uverenja o izmirenim poreskim obavezama.
Oba grada su od početka na raspolaganju imala i informacije o radnom vremenu gradskih organa, telefonima, kao i aktuelnim dešavanjima.
"Na početku MIA je bila samo pružalac važnih informacija. To se polako menja u oktobru 2022. kada su u sve četiri lokalne samouprave, građani po prvi put dobili mogućnost putem četbota da poruče izvode iz matičnih knjiga i knjiga državljana i da im stignu na kućnu adresu, kao i da prijave komunalni problem. Nakon toga broj konverzacija i korisnika porastao je 10 puta", rekla je direktorka za dobru upravu u NALED-u Ana Ilić.
Ona je rekla da se kao popularna usluga pokazala prijava komunalnih problema, sa 298 prijava u tri meseca, a da je u istom periodu podnet i 181 zahtev za izdavanje izvoda ili uverenja.
U završnici projekta, najnovija usluga koja je uvedena jeste zakazivanje termina za zaključenje braka u Šapcu, gde budući mladenci putem Vajbera (Viber) sada mogu da dostave neophodne informacije matičaru, kako bi ih sve čekalo spremno kada dođu u matičnu službu.
Takođe, i u Šapcu i Somboru, privrednici i investitori na ovaj način mogu da saznaju sve što ih interesuje o razvijanju biznisa u gradu, podsticajima, taksama i naknadama.
Najveća prednost četbota je, kako je navedeno, dostupnost građanima 24 sata, sedam dana u nedelji, kroz poznate kanale komunikacije - Vajber, Fejzbuk (Facebook) i portali gradskih uprava.
Zahvaljujući veštačkoj inteligenciji, četbot stalno unapređuje svoja znanja, svaka konverzacija se pamti i koristi za uvežbavanje boljih odgovora.
Teme
Novo
Dnevni evropski servis
Šta drugi čitaju
Zabava
U slikama
Studentski marš ka Novom Sadu
pre 2 dana