Završen prvi transportni avion za Vojsku Srbije iz Erbasa
Društvo
| Izvor: Beta
| 20.02.2023
|
access_time
11:45
Izrada prvog transportnog aviona C-295W za srpsko vojno vazuhoplovstvo završena je u Erbasovom pogonu u Španiji i letelica je primećena na aerodromu San Pablo, kod Sevilje.
Kako prenosi portal Balkanska bezbednosna mreža, jedan vazduhoplovni entuzijasta objavio je fotografiju razne tehnike u tom pogonu a na snimku je i jedan sivo obojeni C-295W sa zastavom Srbije na vertikalnom stabilizatoru i evidencijskim brojem 29501.
To je prvi od dva transportna aviona koje je Srbija naručila za svoje oružane snage.
"Oba primerka ove godine preleteće iz Sevilje u Batajnicu i ući će u sastav 138. transportne avijacijske eskadrile. U toj jedinici sada leti samo jedan jedini transportni aviona Antonov 26, od ukupno 14 aviona tog tipa koji su nabavljeni 1976. i 1984. godine iz Sovjetskog saveza", piše u tekstu.
Taj portal je podsetio da je letelica An-26 koja trenutno leti u 138. eskadrili nabavljena 1984. godine i da je poslednji put remontovana 2016. godine u ruskom zavodu u Rostovu na Donu.
"Tema remonta An-26 nekoliko puta je otvarana u skorijoj prošlosti, ali odustalo se od planova da se produži resurs još jednog An-26. Za zamenu izabran je Erbasov C-295W i februara 2022. ugovorena je nabavka dva komada u vrednosti od 81 miliona evra, računajući u to avione i preobuku pilota i tehničara", piše u tekstu.
Portal je naveo da će dolazak nove tehnike biti i veliki tehnološki skok za 138. eskadrilu jer se prelazi sa sovjetske tehnike zasnovane na tehnologiji 1960-ih godina na savremene standarde.
"Nabavkom C-295M rešeno je još jedno na listi pitanja modernizacije avijacije. Ulaganje u obnovu resursa 14 MiG-29 i modernizaciju dela tih aviona podmirili su potrebu za lovcima do 2027. godine. U skorije vreme nabavljena su četiri borbena helikoptera Mi-35M, pet transportnih Mi-17V-15, pet Erbasovih H-145M od kojih su tri naoružana za podršku specijalnim dejstvima, a dva su u konfiguraciji za traganje i spašavanje i razne zadatke prevoženja. Ove godine očekuje se prijem 10 novih H-145M", navodi se.
U tekstu se navodi da je ostalo da se sačeka na rešenje problema jurišnog aviona i školskog mlaznog aviona.
"Program modernizacije Orla pokrenut 2016. nije otišao dalje od prototipa početne faze modernizacije i nije vidljiva perspektiva tog projekta obzirom na starost aviona. Jedno je rešenje da se nabavkom višenamenskog borbenog aviona nove generacije zameni i MiG-29 i Orao, a političari su već najavili da će to možda da bude francuski Rafal. Resursi školsko-borbenih aviona Galeb-4 su na izmaku i čini se da je propuštena ranije temeljito planirana prilika za modernizaciju i da sada preostaje samo da se nabavi strani avion", dodaje se.
Kako prenosi portal Balkanska bezbednosna mreža, jedan vazduhoplovni entuzijasta objavio je fotografiju razne tehnike u tom pogonu a na snimku je i jedan sivo obojeni C-295W sa zastavom Srbije na vertikalnom stabilizatoru i evidencijskim brojem 29501.
To je prvi od dva transportna aviona koje je Srbija naručila za svoje oružane snage.
"Oba primerka ove godine preleteće iz Sevilje u Batajnicu i ući će u sastav 138. transportne avijacijske eskadrile. U toj jedinici sada leti samo jedan jedini transportni aviona Antonov 26, od ukupno 14 aviona tog tipa koji su nabavljeni 1976. i 1984. godine iz Sovjetskog saveza", piše u tekstu.
Taj portal je podsetio da je letelica An-26 koja trenutno leti u 138. eskadrili nabavljena 1984. godine i da je poslednji put remontovana 2016. godine u ruskom zavodu u Rostovu na Donu.
"Tema remonta An-26 nekoliko puta je otvarana u skorijoj prošlosti, ali odustalo se od planova da se produži resurs još jednog An-26. Za zamenu izabran je Erbasov C-295W i februara 2022. ugovorena je nabavka dva komada u vrednosti od 81 miliona evra, računajući u to avione i preobuku pilota i tehničara", piše u tekstu.
Portal je naveo da će dolazak nove tehnike biti i veliki tehnološki skok za 138. eskadrilu jer se prelazi sa sovjetske tehnike zasnovane na tehnologiji 1960-ih godina na savremene standarde.
"Nabavkom C-295M rešeno je još jedno na listi pitanja modernizacije avijacije. Ulaganje u obnovu resursa 14 MiG-29 i modernizaciju dela tih aviona podmirili su potrebu za lovcima do 2027. godine. U skorije vreme nabavljena su četiri borbena helikoptera Mi-35M, pet transportnih Mi-17V-15, pet Erbasovih H-145M od kojih su tri naoružana za podršku specijalnim dejstvima, a dva su u konfiguraciji za traganje i spašavanje i razne zadatke prevoženja. Ove godine očekuje se prijem 10 novih H-145M", navodi se.
U tekstu se navodi da je ostalo da se sačeka na rešenje problema jurišnog aviona i školskog mlaznog aviona.
"Program modernizacije Orla pokrenut 2016. nije otišao dalje od prototipa početne faze modernizacije i nije vidljiva perspektiva tog projekta obzirom na starost aviona. Jedno je rešenje da se nabavkom višenamenskog borbenog aviona nove generacije zameni i MiG-29 i Orao, a političari su već najavili da će to možda da bude francuski Rafal. Resursi školsko-borbenih aviona Galeb-4 su na izmaku i čini se da je propuštena ranije temeljito planirana prilika za modernizaciju i da sada preostaje samo da se nabavi strani avion", dodaje se.
Teme
Društvo
Novo
Dnevni evropski servis
Šta drugi čitaju
Scena
Dogodilo se
Na današnji dan 30. oktobar
pre 13 sati
Zabava
Ekološka avantura u Sijamenu – Akcija čuvara
pre 2 dana