WWF obeležava Svetski dan divljih vrsta kroz digitalnu kampanju uz pomoć svetskih brendova
Svetska organizacija za zaštitu prirode (WWF) objavila je da će danas, na Svetski dan divljih vrsta, digitalna kampanja WWF-a #WorldWithoutNature (Svet bez prirode) ujediniti neke od najpopularnijih svetskih brendova u protestu protiv planete bez prirode.
Kao deo kampanje, brendovi, organizacije civilnog društva i sportska udruženja širom sveta ukloniće slike prirode sa svojih zaštitnih znakova na vebsajtovima i digitalnim platformama i objaviće svoju podršku koristeći # WorldWithoutNature.
Tako će i oni proširiti svest o gubitku prorode i biodiverziteta time što će se publika alarmirati da dobro osmotri dobro poznati logo koji će samo na jedan dan biti bez prepoznatljivih slika divljih životinja i prirode.
Ove godine, tema Svetskog dana divljih vrsta, koji se obeleževa kako bi se podigla svest o svetskim divljim životinjama i biljkama, je "Partnerstvo za očuvanje divljeg sveta".
Podseća se da je u oktobru 2022. WWF objavio najnoviji Izveštaj o stanju planete u kome se nalaze zapanjujući podaci o smanjenju populacija divljih vrsta za 69 odsto u manje od pedeset godina.
WWF je upozorio da kontinuirana prekomerna eksploatacija divljih vrsta i uništavanje njihovih staništa dovodi do gubitka divljih vrsta, koji u velikoj meri utiče na društvene i ekonomske rizike, odnosno na katastrofalne posledice po planetu.
Nakon toga, svet se obavezao da će zaustaviti i preokrenuti gubitak prirode do 2030. u okviru Globalnog dogovora o biodiverzitetu, usvojenog od strane 196 zemalja u decembru 2022. na COP15 – dogovoru čijem sprovođenju sada WWF insistira kod vlada, poslovnih i finansijskih institucija.
"Želimo da ovogodišnji #WorldWithoutNature učini da građani naše zemlje razmisle dva puta o lepotama prirode koju smo predugo uzimali zdravo za gotovo, a koja nam previše brzo nestaje pred očima. Treba nam da što više ljudi podrži naše napore da zaustavimo i preokrenemo gubitak prirode do 2030. Iz tog razloga smo se obratili brojnim kompanijama da pokažu kako bi izgledao svet bez prirode", istakao je menadžer za odnose sa korporacijama u WWF Adriji Uroš Delić.
WWF-ova digitalna kampanja #WorldWithoutNature originalno je potekla iz "One minute Briefs", online zajednice kreativaca i dizajnera pod okriljem "Banke kreativnosti".