Vrednost kineske prekogranične e-trgovine 2022 premašila dve hiljade milijardi juana
Vrednost kineskog prekograničnog uvoza i izvoza u okviru elektronske trgovine prvi put je 2022. premašila dve hiljade milijardi juana (oko 280,55 milijardi američkih dolara) i dostigla 2,1 hiljadu milijardi što je rast od 7,1 odsto u poređenju sa 2021, navodi se u izveštaju objavljenom 17. Juna.
Izveštaj je objavila kineska Opšta carinska uprava (GAC) na forumu tokom Međunarodnog sajma privrede i trgovine Kine (Langfang) 2023. u Šiđadžuangu, u severnoj kineskoj provinciji Hebe, prenela je Sinhua.
Među izvoznim destinacijama u kineskoj prekograničnoj e-trgovini 2022. godine, SAD su činile 34,3 odsto tržišta, a Velika Britanija 6,5 odsto. Glavni izvozni artikli bili su odeća, obuća, torbe i elektronski proizvodi.
Japanski proizvodi su činili 21,7 odsto ukupnog kineskog uvoza prekogranične e-trgovine u 2022. godini, dok su američki proizvodi činili 17,9 odsto.
Roba široke potrošnje činila je 92,8 odsto izvoza i 98,3 odsto uvoza, navodi se u izveštaju.
Od početka ove godine, kineska prekogranična e-trgovina nastavila je da održava zamah rasta, rekao je Liu Daliang, zvaničnik GAC-a.
"Istraživanje GAC-a pokazalo je da više od 70 odsto preduzeća očekuje stabilnu ili rastuću prekograničnu e-trgovinu 2023. godine", dodao je Liu.