Šojer koji je bio na mestu ministra od 2018. do 2021. godine je insistirao na plaćanju uprkos upozorenjima stručnjaka da je nepravedno kažnjavati vozače iz drugih zemalja EU.
Tvrdi se da je Šojerovo ministarstvo prekršilo zakon o budžetu i javnim nabavkama kada je sklapalo višemilionske ugovore sa operaterima i "namerno obmanulo" Bundestag o stvarnim troškovima putarine.
Sud Evropske unije je proglasio nezakonitim 2019. godine, što je dovelo do dugotrajnog arbitražnog postupka sa kompanijom angažovanom da uspostavi sistem naplate putarine koji je prošle nedelje završio nagodbom da vlada Nemačke mora da plati 243 miliona evra.
Šojerov naslednik na mestu ministra Volker Vising rekao je nemačkom nedeljniku Bild da poreski obveznici ne bi trebalo da snose svu cenu "ove ozbiljne političke greške".
"Mi ćemo veoma pažljivo sagledati pravnu situaciju i pažljivo ispitati da li su i u kom iznosu mogući odštetni zahtevi protiv Šojera," rekao je on danas.
Šojer je član konzervativne Hrišćansko-socijalne unije koja je deo najvećeg opozicionog bloka u nemačkom saveznom parlamentu.