Web Analytics
Na Svetski dan mentalnog zdravlja, EXIT te poziva da stvaraš i širiš poruke podrške i ljubavi - BetaRS

Na Svetski dan mentalnog zdravlja, EXIT te poziva da stvaraš i širiš poruke podrške i ljubavi

Društvo | 10.10.2023 | access_time 16:50
 Na Svetski dan mentalnog zdravlja, EXIT te poziva da stvaraš i širiš poruke podrške i ljubavi

Povodom Svetskog dana mentalnog zdravlja, 10. oktobra, EXIT festival i Fondacija putem svih svojih kanala podstiču ljude da stvaraju i šire poruke podrške, ljubavi, razumevanja, tolerancije i saosećajnosti, kao i da takve poruke upute samima sebi.

EXIT je danas na svojim društvenim mrežama pozvao sve da napišu poruku podrške i ljubavi, i dele je dalje, dajući tako svoj doprinos u kreiranju okruženja u kojem se osećamo bezbedno, prihvaćeno, voljeno i slobodno. Simbolično, oni koji to učine, mogu osvojiti i ulaznice za EXIT 2024!

Svetski dan mentalnog zdravlja je tu kao podsetnik, da nam na duže staze podigne svest i ukloni stigmu koja prati mentalne teškoće. Ovaj dan je prilika da temu mentalnog zdravlja učinimo vidljivijom, da osnažimo sebe i druge jednostavnim postupcima, edukujemo se, podsetimo na kapacitete koje posedujemo i na krug dragih ljudi koji imamo oko sebe. 

„Zajedno smo u ovome! Na Svetski dan mentalnog zdravlja, ujedinimo se u ljubavi, podršci i razumevanju. Reci šta ti je na srcu, upali iskru ljubaznosti i saosećanja, znajući da tvoje reči poseduju magiju isceljenja i moć da inspirišu. Pridruži nam se, podeli svoju toplu i osnažujuću poruku i imaš šansu da osvojiš ulaznice za EXIT 2024! Pokaži svima oko sebe koliko ti je stalo do njih i ne zaboravi da živiš uživo“, napisali su EXIT festival i Fondacija u objavi, uz nadu da će doći do svih pratilaca na njihovim društvenim mrežama, kojih ima preko milion.

Briga o mentalnom zdravlju je jedna od najznačajnijih tema današnjice. Zato su na magičnoj Petrovaradinskoj tvrđavi u vreme EXIT festivala ove, kao i prethodne godine, posetioci imali priliku da vide važne i moćne poruke: „Živi uživo“, „Saosećanje će spasiti svet“, „Razumevanje je čin ljubavi“, „Budi nežan/a prema sebi“ i „Budi pažljiv/a prema sebi i drugima“, „Pokaži svoj sjaj“, „Reci sebi nešto lepo“, „Tvoja osećanja su važna“, „Poveži se, tu magija počinje“ i mnoge druge koje ističu najvažnije ljudske vrednosti.

EXIT i UNICEF su u junu, uz podršku marketinške agencije McCann Beograd, pokrenuli kampanju kojom nastoje da ukažu na ogroman značaj kontakta uživo za važnost očuvanja mentalnog zdravlja, pogotovo u digitalnom dobu. Prva faza kampanje, pod nazivom „Živi uživo“ („Life Is Live“), fokusirana je na digitalnu zavisnost i hitno skretanje pažnje na alarmantne razmere koje je ona dostigla

„Story istekne, a prava priča je tu za ceo život“ („A true story lasts a lifetime“) slogan je prve faze kampanje. Njen cilj je da ukaže na sve one nezamenjive trenutke koje provodimo sa bliskim ljudima i nasamo, a koji život čine autentičnim i stvarnim, i jedino se uživo mogu iskusiti. Sama suština muzičkih festivala je upravo da pruže pravo ljudsko iskustvo na najvišem nivou. S druge strane, prekomerno provođenje vremena pred ekranima, na društvenim mrežama, kao i u svetu video igara, povezano je sa brojnim mentalnim problemima i poremećajima, dok digitalni identitet i digitalni svet postaju važniji od stvarnog života, pogotovo kod mladih ljudi. Kampanja je usmerena pre svega ka mladima, ali i svima koje zanima tema mentalnog zdravlja, a u vezi s tim i digitalne zavisnosti. Već sada postaje sasvim jasno da se ove dve teme ne mogu odvojiti, niti se može pričati o mentalnom zdravlju mladih, a da se ne uvaži realnost, odnosno virtuelni svetovi u kojima takođe živimo.

Ovom saradnjom, EXIT i UNICEF nastoje da mladima pokažu da su prepoznati i da imaju podršku u uspostavljanju ravnoteže u mentalnom zdravlju, ali i u nephodnom pravljenju balansa između virtuelnog i stvarnog života. Sajt lifeislive.org će tokom ove višegodišnje kampanje biti na raspolaganju svima koji su voljni da se edukuju, da pruže ili potraže pomoć. 

Teme

Novo

Dnevni evropski servis

Šta drugi čitaju

Scena

Dogodilo se

Zabava