Ulice za bicikliste: Danas 'pedala' za Šapića da se ne vraća na mesto gradonačelnika
Društvo
| Izvor: Beta
| 28.10.2023
|
access_time
08:05
"Posle nešto više od godinu dana na mestu gradonačelnika, Aleksandar Šapić od udruženja Ulice za bicikliste dobija 'zlatnu pedalu' " - što je kolokvijani termin za "oterati nekoga", jer je, "umesto unapređivanja biciklističke infrastrukture, uspeo da smanji broj biciklističkih staza u Beogradu!", piše u saopštenju.
Udruženje konstatuje da je bicikl, iako najzdravije, najodrživije i najefikasnije prevozno sredstvo koje se stimuliše širom Evrope i sveta, "u Beogradu potpuno zanemaren, često banalizovan ili čak demonizovan".
Navedeno je da je Grad Beograd krajem 2020. godine doneo "Plan održive urbane mobilnosti" i čelnici Grada su obećavali da će biti integrisan u Generalni urbanistički plan i da će se po njemu razvijati gradska infrastruktura.
Ali, od ambicioznih 500 kilometara staza koje su u tom panu obećavali da će izgraditi do 2030. godine, do sada je izgrađeno manje od jedan odsto, navode "Ulice za bicikliste".
Tako je Beograd 2022. godinu počeo ukidanjem biciklističkih staza u Vasinoj ulici i Bulevaru Oslobođenja, ali je uz izgradnju drugih, kraćih deonica, "godina nekako ;uspela da se završi sa stotinak metara u plusu".
Međutim, "od dolaska na vlast Aleksandra Šapića situacija se pogoršava" jer "nije izgrađen ni metar biciklističkih staza, a ukinuto je 400 metara u ulici Nikole Dobrovića koja povezuje Bežanijsku Kosu i Novi Beograd".
Udruženje je ukazalo i da u Višnjičkoj i u Ulici Mije Kovačevića nije planirano produženje biciklističke staze iako se obe ulice upravo proširuju i trebalo je da se biciklistička staza iz Ruzveltove ulice produži niz te ulice ka Karaburmi i Višnjičkoj banji što se godinama obećava.
"Loša politika gradonačelnika je dovela do ukidanja zelenih površina, drvoreda, biciklističkih staza, a čak i parkinga zarad povećanja broja traka za automobile", piše udruženje uz procenu da će ta "pogrešna politika dovesti do još većih gužvi", posebno jer je opao kvalitet javnog prevoza, te se može očekivati da se poveća broj automobila na ulicama.
"Zbog svih pogrešnih mera koje su krunisane smanjenom biciklističkom mrežom koju ostavlja nakon svog mandata, bivši gradonačelnik Šapić Aleksandar je zavredeo priznanje 'zlatna pedala' ", piše u saopštenju.
Mesečna vožnja građana biciklima "Kritična masa" kojoj se redovno pridružuju oni koji koriste rolere, trotinete i druga slična vozila, u subotu se 144. put priređuje u Beogradu.
Kružna trasa te uvek tematske i obično protestne vožnje ovog puta je dugačka 14 kilometara i ide od Trga Nikole Pašića, kroz centar Novog Beograda, do Bežanijske kose, gde stanuje Šapić, "da uručimo 'zlatnu pedalu' čoveku koji je zaslužan za sve veće saobraćajne gužve, zagađenje u gradu i smanjenu bezbednost svih učesnika i učesnica u saobraćaju", najavile su "Ulice za bicikliste".
Udruženje konstatuje da je bicikl, iako najzdravije, najodrživije i najefikasnije prevozno sredstvo koje se stimuliše širom Evrope i sveta, "u Beogradu potpuno zanemaren, često banalizovan ili čak demonizovan".
Navedeno je da je Grad Beograd krajem 2020. godine doneo "Plan održive urbane mobilnosti" i čelnici Grada su obećavali da će biti integrisan u Generalni urbanistički plan i da će se po njemu razvijati gradska infrastruktura.
Ali, od ambicioznih 500 kilometara staza koje su u tom panu obećavali da će izgraditi do 2030. godine, do sada je izgrađeno manje od jedan odsto, navode "Ulice za bicikliste".
Tako je Beograd 2022. godinu počeo ukidanjem biciklističkih staza u Vasinoj ulici i Bulevaru Oslobođenja, ali je uz izgradnju drugih, kraćih deonica, "godina nekako ;uspela da se završi sa stotinak metara u plusu".
Međutim, "od dolaska na vlast Aleksandra Šapića situacija se pogoršava" jer "nije izgrađen ni metar biciklističkih staza, a ukinuto je 400 metara u ulici Nikole Dobrovića koja povezuje Bežanijsku Kosu i Novi Beograd".
Udruženje je ukazalo i da u Višnjičkoj i u Ulici Mije Kovačevića nije planirano produženje biciklističke staze iako se obe ulice upravo proširuju i trebalo je da se biciklistička staza iz Ruzveltove ulice produži niz te ulice ka Karaburmi i Višnjičkoj banji što se godinama obećava.
"Loša politika gradonačelnika je dovela do ukidanja zelenih površina, drvoreda, biciklističkih staza, a čak i parkinga zarad povećanja broja traka za automobile", piše udruženje uz procenu da će ta "pogrešna politika dovesti do još većih gužvi", posebno jer je opao kvalitet javnog prevoza, te se može očekivati da se poveća broj automobila na ulicama.
"Zbog svih pogrešnih mera koje su krunisane smanjenom biciklističkom mrežom koju ostavlja nakon svog mandata, bivši gradonačelnik Šapić Aleksandar je zavredeo priznanje 'zlatna pedala' ", piše u saopštenju.
Mesečna vožnja građana biciklima "Kritična masa" kojoj se redovno pridružuju oni koji koriste rolere, trotinete i druga slična vozila, u subotu se 144. put priređuje u Beogradu.
Kružna trasa te uvek tematske i obično protestne vožnje ovog puta je dugačka 14 kilometara i ide od Trga Nikole Pašića, kroz centar Novog Beograda, do Bežanijske kose, gde stanuje Šapić, "da uručimo 'zlatnu pedalu' čoveku koji je zaslužan za sve veće saobraćajne gužve, zagađenje u gradu i smanjenu bezbednost svih učesnika i učesnica u saobraćaju", najavile su "Ulice za bicikliste".
Teme
Društvo
Novo
Dnevni evropski servis
Šta drugi čitaju
Scena
Dogodilo se
Na današnji dan 21. novembar
pre 10 sati