Kineski internet giganti beleže brz rast u trećem kvartalu
Niz kineskih internet giganata objavilo je izveštaje o svojim finansijskim performansama u trećem kvartalu 2023. godine, otkrivajući snažan zamah rasta podržan inovacijama što je znak solidnih osnova oporavka kineske ekonomije .
Prihodi i profiti vodećih kineskih igrača na tržištu u sektoru internet platformi, uključujući Alibabu, JD.com, Tencent i Baidu, nastavili su snažan zamah u prvoj polovini godine da bi u trećem kvartalu zabeležili brz rast, prenosi Sinhua.
Finansijski izveštaji su takođe otkrili da su preduzeća povećala svoja ulaganja u veštačku inteligenciju (AI), inovativne usluge i srodne oblasti, stvarajući nove poslove.
Prihodi i profit Alibabe u trećem kvartalu porasli su devet odsto, odnosno 34 odsto, u odnosu na isti period prošle godine, prema kvartalnim rezultatima koje je kompanija objavila.
Komentarišući ovaj solidan učinak, glavni izvršni direktor Alibaba grupe Edi Jongming Vu rekao je da je dosta preduzeća pokazalo novi zamah i vitalnost i da je proaktivna samotransformacija postigla izuzetne rezultate.
Alibabina preduzeća doživljavaju novi rast, vođena strategijom kompanije da daje prioritet ulaganjima u tehnologiju i inovacije, rekao je Su Hong, glavni finansijski direktor Alibabe.
Ulazeći u novu fazu razvoja, kompanija zadržava svoj preduzetnički mentalitet i koristi nove mogućnosti koje donose tehnološke promene veštačke inteligencije, dodao je Vu.
Kompanija je nedavno predstavila najnoviju verziju svog velikog jezičkog modela, Tongii Ćianven 2.0, i skup modela specifičnih za industriju u jeku inovativnih nastojanja internet giganata fokusiranih na veštačku inteligenciju.
Druge internet kompanije kao što su Tencent i Baidu takođe su lansirale svoje velike jezičke modele – Tencent ima Hunjuan (Hunyuan), a Baidu ima ERNIE četbot (ERNIE chatbot) - dok razvijaju alate za oglašavanje i marketing zasnovane na AI tehnologijama, sa ciljem da izoštre svoje inovativne sposobnosti i ostvare rast.
Poslovni sektori u nastajanju, kao što su video kanali i mini igre, doprinose visokom prihodu za Tencent, rekao je Ma Huateng, predsednik i izvršni direktor kompanije. "Povećavamo ulaganja u AI modele kako bismo našim proizvodima dali nove funkcije i poboljšali našu sposobnost da tačno preporučujemo sadržaj i oglašavanje", dodao je Ma.
Prema rezultatima kompanije Tencent za treći kvartal objavljenim na veb stranici kompanije, njen ukupan prihod iznosio je 154,6 milijardi juana (oko 21,7 milijardi američkih dolara), što je povećanje od 10 odsto na godišnjem nivou.
Snažan rast kineskih internet giganata u trećem kvartalu takođe je odrazio ubrzani tempo oporavka domaće privrede. Platforme za e-trgovinu, kao tipične platforme za usluge koje pružaju ove kompanije, važni su kanali potrošnje, rekao je Ding Džečuan, analitičar internet industrije u kompaniji Čajna merčants sekjuritis (China Merchants Securities).
Od početka ove godine, transakcijske vrednosti robe i prihodi velikih platformi za e-trgovinu vratili su se na pozitivan međugodišnji rast, primetio je Ding.
On je objasnio da su ekonomija i logističke aktivnosti koje se brzo oporavljaju, kao i poboljšane performanse troškova robe u onlajn trghovini i sve veći broj aktivnih korisnika na nižem nivou tržišta, obezbedili nove motore rasta za platforme za e-trgovinu.
Podaci Nacionalnog biroa za statistiku pokazuju da je kineska onlajn maloprodaja fizičke robe porasla za 8,4 odsto na godišnjem nivou u prvih 10 meseci, što čini 26,7 odsto ukupne maloprodaje robe široke potrošnje u zemlji.
Od početka ove godine, platforme za e-trgovinu kao što je Alibaba nastavile su da sprovode otkup akcija, u izvesnoj meri odražavajući poverenje preduzeća u njihovo dugoročno poslovanje i makroekonomiju i šaljući pozitivan signal, rekao je Ding.