Web Analytics
Mišel: 2024. biće godina digitalizacije i 5G - BetaRS

Mišel: 2024. biće godina digitalizacije i 5G

Ekonomija | Izvor: Beta | 04.01.2024 | access_time 17:40
Mišel: 2024. biće godina digitalizacije i 5G
Direktor Jetela (Yettel) Majk Mišel izjavio je danas da je ta kompanija 2023. godinu završila kao lider u Srbiji po udelu prihoda od mobilnih usluga, sa udelom u mobilnom tržištu od 37 odsto i kao treći najbitniji igrač na tržištu distribucije medijskog sadržaja i istakao da je sprema za uvođenje 5G mreže.

"Tržišni smo lider i u postpejdu, uz najveći broj novih korisnika. Više od 2.000 zaposlenih u Jetelu brine da skoro tri miliona naših korisnika ima kvalitetno korisničko iskustvo svakog dana. Gledajući u 2024. godinu, tri teme će obeležiti naše poslovanje, ali i poslovanje svih operatora na tržištu. To su 5G, fiksne i TV usluge, i dalja digitalizacija društva. Tu će ujedno biti usmeren i najveći deo naših investicija", rekao je Mišel agenciji Beta.

On je istakao da Jetel želi da spremno dočeka 5G.

"Spremni smo. Trenutno čekamo da vlada Srbije odredi pravila i rokove za aukciju spektra, i veoma smo zainteresovani da učestvujemo. Videćemo kako će se razvijati priča o 5G-u. Jetel želi da vodi proces digitalizacije društva u Srbiji, gde je 5G sledeći korak, u koji će sve industrije morati da se uključe", istakao je Mišel.

Dodao je i da Jetel kreće sa radovima na mreži kako bi je modernizovali i pripremili za sve što dolazi.

"Za nas je to važan zadatak koji će još više unaprediti kvalitet naše mreže. Očekivanja od primene 5G u industriji su zaista velika, i Srbija neće biti izuzetak. 5G i operatori biće oslonac i osnova budućeg poslovanja", rekao je direktor Jetela.

Istakao je da kompanija na 5G gleda kao na priliku i sredstvo za transformaciju celokupnog poslovanja, gde su očekivanja od primene 5G u industriji ogromna.

Prema njegovim rečime, procene su da će do kraja godine biti skoro dve milijarde 5G konekcija širom sveta, a očekuje se da će taj broj porasti na skoro šest milijardi u 2027. godini.

"Značaj 5G tehnologije za Srbiju, kao i za svaku drugu zemlju, leži u tome što donosi značajan napredak u različitim sektorima. Bolja povezanost, ekonomski rast, IoT i pametni gradovi, inovacije u zdravstvu, samo su neki od pozitivnih aspekata 5G-a. Budućnost obećava, ali uspešna primena zahteva pažljivo planiranje, saradnju i veliki fokus na pitanja etike, bezbednosti i pristupačnosti", kazao je Mišel.

Naglasio je i da Hipernet TV platforma, nakon dve godine, ima oko 100.000 korisnika, pa je kompanija uspela da po relevantnosti postane treći igrač na tržištu Srbije.

"Želimo da nastavimo da rastemo u 2024. godini kroz još bolji proizvod i dalje unapređenje TV platforme. Na kraju, imamo jedinstven ekosistem na tržištu, sa mobilnom, fiksnom i Mobi bankom", rekao je direktor Jetela.

Ocenio je i da će ubrzana digitalizacija obeležiti budućnost telekomunikacija.

"Verujem da će imati ključnu ulogu u oblikovanju svega što dolazi, u svim aspektima društva. Nasa Jetel aplikacija, koju kontinuirano unapređujemo novim uslugama, mesečno broji 1,3 miliona aktivnih korisnika", kazao je Mišel.

Najavio je i da Jetel uvodi novitete poput tutorijala usluga, notifikacija o plaćanju računa u realnom vremenu ili provere lokacije Hiperneta, kako bi omogućili korisnicima da što više toga obave digitalno.

"Želimo da im olakšamo komunikaciju sa nama, da im uštedimo vreme i omogućimo što bolju kontrolu troškova. Do sredine 2024. godine planiramo da kreiramo opcije na aplikaciji koje će omogućiti korisnicima da većinu toga urade sami, da ne moraju da posete našu prodavnicu ili pozovu kontakt centar", istakao je Mišel.

Ukazao je i da platforma Jetel šoping (Yettel Shopping) kao deo aplikacije svakim danom raste.

"Povezuje partnere sa našom ogromnom bazom korisnika, i nudi personalizovani sadržaj, jer imamo alate koji nam omogućavaju da tu bazu precizno segmentiramo", rekao je Mišel.

Najavio je i da će Jetel nastaviti da digitalizuje način na koji korisnici komuniciraju sa kompanijom, uz istovremeno istraživanje na koji način još više mogu da se koriste velike količine podataka i napredne analitike.

"Internet stvari (IoT), veštačka inteligencija, bezbednost su oblasti čije mogućnosti istražujemo i gledamo kako da ih što više uključimo u svakodnevno poslovanje. Sve je to povezano sa digitalizacijom, procesom u kojem imamo svoju ulogu na tržištu", naveo je Mišel.

Kao primer je naveo da je Jetel prva telekomunikaciona kompanija u Srbiji koja omogućava potpisivanje ugovora bez papira i druge dokumentacije.

"To znači da naši korisnici moraju da stave svoj potpis za određene transakcije najviše tri puta, umesto 16, kao što je to bilo do sada, i odlaze iz prodavnice bez ugovorne dokumentacije u papirnom obliku", objasnio je Mišel.

Prema njegovim rečima, kompanija Jetel veštačku inteligenciju najviše upotrebljava radi boljeg odnosa sa korisnicima i boljeg korisničkog iskustva.

"U oblasti mreže, želimo da pređemo na sledeću fazu kvaliteta mreže – da pronađemo način da koristimo GenAI za dimenzionisanje i planiranje, ali i za optimizaciju mreže. U oblasti marketinga već smo počeli da eksperimentišemo sa GenAi, ali ima dosta izazova. Kontekstualni marketing je nešto na čemu radimo i što koristimo", rekao je Mišel.

Govoreći o društveno odgovornom poslovanju, Mišel je naglasio da je za zaposlene u Jetelu održivost način na koji razmišljaju o poslovanju, sa snažnim fokusom na pitanja zaštite životne sredine, društvene odgovornosti i korporativnog upravljanja (ESG).

Ukazao je da je uspostavljena ESG strategija na nivou PPF Telco grupe, a zatim i ESG strategija za Srbiju koja sadrži listu konkretnih ciljeva kako da se ubrza tehnologija, smanji uticaj na životnu sredinu i da ljudi budu uvek u centru svega što se radi.

"U Srbiji, između ostalog, cilj nam je da do 2028. godine sakupimo i recikliramo 50 odsto više elektronskog otpada i smanjimo upotrebu papira i plastike za najmanje 20 odsto do 2028. godine", kazao je direktor Jetela.

Naglasio je da se strategija kompanije zasniva na principima održivosti i odgovornosti prema zajednici i prirodi.

"Više od 500.000 recikliranih uređaja, 100 odsto zelena mreža, samo su neki od dobrih primera našeg odgovornog pristupa prema zajednici i prirodi", rekao je Mišel.

On je istakao i da je, prema istraživanju koje je nezavisna istraživačka agencija sprovela tokom leta 2023. godine, na reprezentativnom uzorku, Jetel prepoznat kao ekološki najodgovornija kompanija u Srbiji u svim industrijama.

"Ovo je veliko priznanje, ali i ogromna odgovornost za nas. Naši projekti u 2024. godini biće fokusirani na dve oblasti: prvo, na zaštitu životne sredine, i drugo, na podizanje svesti o značaju digitalne pismenosti, što ide ruku pod ruku sa digitalizaciojom", zaključio je direktor Jetela Majk Mišel.

Teme