Građanima i privredi na portalu Registra administrativnih postupaka dostupno 3.091 usluga
Građanima i privredi Srbije trenutno je na portalu rap.euprava.gov.rs, Registra administrativnih postupaka (RAP), dostupno 3.091 usluga koje pruža više od 130 državnih organa, izjavio je pomoćnik direktora Republičkog sekretarijata za javne politike Ninoslav Kekić.
"Registar administrativnih postupaka je praktično katalog usluga javne uprave, sa svim uslugama na jednom mestu i predstavlja dobru bazu za informisanje građana i privrede o tome šta im je potrebno da bi ostvarili određeno pravo ili obavezu, odnosno primili uslugu javne uprave", kazao je Kekić agenciji Beta.
Prema njegovim rečima, portal RAP je prvenstveno namenjen građanima i privredi, koji brzo i jednostavno mogu da pronađu sve neophodne informacije da bi ostvarili određeno pravo ili obavezu.
Kekić je istakao da je RAP od velike koristi i organima javne uprave, jer kada se novi službenik uvodi u posao ili treba da se nađe zamena za radnika na šalteru, sada nema potrebe za nekim posebnim obučavanjem.
Objasnio je da sada novi službenik lako može da uđe u registar i pronađe određene podatke, odnosno potrebna dokumenta i odmah primi zahtev stranke i tako pokrene proces, bez kašnjenja.
"Ono što trenutno radimo jeste da razvijamo registre jedinica lokalnih samouprava koji će u toku ove godine svoje postupke takođe učiniti javno dostupnim", naveo je Kekić.
Dodao je da je su nedavno digitalizovane dodatne usluge Ministarstva unutrašnjih poslova i Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, ukupno 18 usluga koje su dostupne od pre mesec dana.
"To su, pored ostalog, usluge u oblasti licenciranja autobuskih stanica, međunarodnog linijskog prevoza, zatim oblast protivpožarne zaštite, obezbeđenja", rekao je Kekić.
Prema njegovim rečima, ukoliko je usluga na portalu RAP-a dostupna elektronski, čitav postupak može da se obaviti od kuće, dok je za one usluge koje nisu digitalne omogućena potpuna informaciju poput toga u kom periodu državni organ radi i prima određene zahteve ili šta je potrebno da se uz određeni zahtev podnese.
"Možemo recimo i da skinemo zahtev i popunimo ga već unapred i praktično uštedimo svoje vreme dolaskom na šalter jer ćemo već imati pripremljenu potpunu dokumentaciju", rekao je Kekić.
On je istako da se više neće dešavati situacije u kojima građanima ili privredi nedostaje neki dokument ili da taksa nije dobro uplaćena, zbog toga što postoji potpuna informaciju sa portala RAP-a o tome koliko iznosi određena taksa, na koji račun treba da se uplati, sa svim ostalim pojedinostima.
"Portal RAP-a je doneo praktično dobru upravu u našu kuću" , zaključio je Kekić.