Web Analytics
CINS: U izveštaju REM-a vidi se da je u kampanji SNS dominirao na televizijama - BetaRS

CINS: U izveštaju REM-a vidi se da je u kampanji SNS dominirao na televizijama

Društvo | 25.01.2024 | access_time 15:00
CINS: U izveštaju REM-a vidi se da je u kampanji SNS dominirao na televizijama
Foto: Miloš Miškov

Centar za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS) je objavio da je imao uvid u još neobjavljene podatke Regulatornog tela za elektronske medije (REM) iz kojih se vidi da je lista "Aleksandar Vučić - Srbija ne sme da stane" imala dominantno prisustvo na televizijama s nacionalnom frekvencijom.

Na televiziji Pink listi "Aleksandar Vučić – Srbija ne sme da stane" bilo je posvećeno više od 18 sati izbornog programa, dok su svi ostali učesnici zajedno imali oko pet sati.

TV Hepi je listi okupljenoj oko SNS posvetila oko 20 sati izbornog programa, za njima je SRS sa oko šest sati, dok su ostali učesnici izbora dobili oko 11 sati u programu.

Lista okupljena oko Aleksandra Vučića imala je više od 12 i po sati na televiziji B92, ostali akteri imali su oko tri sata, dok su na televiziji Prva naprednjaci dobili nešto više od osam sati izbornog prostora, a ostali nešto manje od pet sati.

CINS je podsetio da je posle izbora u decembru REM objavio izveštaj o tome kako su neki mediji izveštavali tokom kampanje, a tvrdio da nema podatke za najveće televizije, da im je podatke tražila nevladina organizacija Biro za društvena istraživanja (BIRODI) i da je na kraju Udruženje novinara Srbije (UNS) objavilo da ti podaci postoje.

Po pisanju CINS-a, neobjavljeni izveštaj REM-a pokazuje i da nije bila velika samo razlika u dobijenom vremenu, već da su televizije u velikoj meri negativno izveštavale o opoziciji, a o vlasti pozitivno.

Iz monitoringa REM-a može se videti da su analitičari na televizijama sa nacionalnom frekvencijom tokom izborne kampanje u velikoj meri promovisali poteze vlasti, a kritikovali opoziciju.

Stručne službe REM-a su zabeležile da su analitičari na Pinku tokom izborne kampanje dobili preko 28 sati, što je više od trećine ukupnog izbornog programa ove televizije.

Pored izbornih aktivnosti stranaka, REM je posebno beležio pojavljivanja državnih funkcionera u toku trajanja kampanje.

Tako je Aleksandar Vučić, kao predsednik Republike, na televiziji Pink dobio oko 14 sati programa, a isto toliko i na B92, televizija Hepi prenosila je aktivnosti predsednika šest i po sati, dok je na Prvoj bio sat manje.

 

Olivera Zekić demantuje istraživanje CINS-a o monitoringu medija tokom izborne kampanje

Predsednica Saveta Regulatornog tela za elektronske medije (REM) Olivera Zekić demantovala je danas navode iz istraživanja CINS-a u kojem je navedeno da se u izveštaju ovog regulatornog tela o izbornoj kampanji ne pominju mediji sa nacionalnom frekvencijom.

Ona je za N1 rekla da "ništa od navedenog nije tačno".

"Ništa od svega što je CINS objavio, a drugi potrčali da prenesu, niti je tačno, niti se nalazi u našem izveštaju, jer on, prosto, nije gotov. Podaci se još obrađuju, izveštaj još pravimo, i svaki pokušaj da se nešto iz njega izvuče, nije ništa drugo nego laž i manipulacija", istakla je Zekić.

Dodala je da je istraživanje koje je objavio CINS "još jedan u nizu bednih pokušaja diskreditacije institucije, Saveta i stručnih službi".

"Završni izveštaj biće objavljen uskoro i tek tada će moći da se analizira i komentariše", naglasila je Zekić.

CINS je sa druge strane objavio tekst u kome tvrdi da je REM, nakon izbora u decembru, objavio izveštaj o tome kako su neki mediji izveštavali tokom kampanje.

U njemu se nisu nalazili podaci za televizije sa nacionalnom frekvencijom jer je REM tvrdio da ih nema. Međutim, CINS navodi da to nije bilo tačno i otkriva šta ti podaci pokazuju.

"Veče pred početak izborne tišine u decembru prošle godine, voditeljka televizije Pink uvela je u studio predsednika Aleksandra Vučića. Kao i godinu pre toga, kada je sa teglom krastavčića izašao iz frižidera i pridružio se ostalim naprednjacima u studiju i sada je uz gromoglasan aplauz i pesmu predsednik našao svoje mesto za jednim od pet okruglih stolova koji su se tu nalazili", piše CINS.

Dodaje da je REM pratio ovu skoro dvosatnu emisiju kao i drugi program na Pinku i ostalim televizijama sa nacionalnom frekvencijom za vreme izborne kampanje.

"Međutim, u izveštaju koji su objavili nakon izbora, krajem decembra, nije bilo podataka za Pink, Hepi, Prvu i B92", tvrdi CINS.

Iz ove organizacije su naveli i da kada je nevladina organizacija Biro za društvena istraživanja (BIRODI) tražila od REM-a monitoring i ovih televizija, iz ovog regulatornog tela su kratko odgovorili da "pored podataka koji su objavljeni, ne poseduje druge podatke".

"Ipak, ovo nije bilo tačno", tvrdi CINS.

Udruženje novinara Srbije (UNS) objavilo je da je Stručna služba REM-a pratila programe ovih televizija i da ti podaci postoje.

Iz Centra za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS) kažu da su imali uvid u njih.

"Na televiziji Pink listi "Aleksandar Vučić – Srbija ne sme da stane" je bilo posvećeno preko 18 sati izbornog programa, dok su svi ostali učesnici zajedno imali oko pet sati", kažu iz CINS-a da pokazuje monitoring REM-a.

Dodaju da je TV Hepi listi okupljenoj oko naprednjaka posvetio oko 20 sati izbornog programa, a za njima su išli radikali sa oko šest sati.

"Drugi učesnici izbora dobili su oko 11 sati prostora", kažu iz CINS-a na osnovu uvida u izveštaj REM-a.

"Lista okupljena oko Aleksandra Vučića imala je više od 12 i po sati na televiziji B92. Ostali akteri imali su oko tri sata. Na televiziji Prva naprednjaci su dobili nešto više od osam sati izbornog prostora, a ostali nešto manje od pet sati", navode iz CINS-a.

Naglašavaju da nije samo razlika u dobijenom vremenu bila velika.

"Sve ove televizije su u velikoj meri negativno izveštavale o opoziciji, dok se o samoj vlasti govorilo pozitivno. Tako je, na primer, gotovo polovina izbornog programa na Pinku i televiziji B92 imala negativan tonalitet prema opoziciji i njenim pojedinačnim članovima", zaključuju iz CINS-a.

Teme