Kineska industrija novih energetskih vozila i dalje u brzom razvoju
Na teretnoj stanici Šuiđiahu u istočnoj kineskoj provinciji Anhui, serija novoproizvedenih novih energetskih vozila (NEV) iz baze BYD Hefej polako ulazi u vagon, spremna za isporuku u regione širom Kine.
Do sada je sa te stanice poslato preko 78.000 novih energetskih vozila BYD, prenosi Sinhua.
Desetine kilometara dalje, kompanija Džojsonov bezbednosni sistem (Anhui), jedan od BYD-ovih važnih dobavljača, zauzeta je proizvodnjom inteligentnih volana i vazdušnih jastuka.
"Ovde smo izgradili fabrike jer su relativno blizu glavne fabrike vozila uključujući JAC, Čeri (Chery), Folksvagen Anhui (Volkswagen Anhui) i BYD", rekao je Džang Huavei, šef kompanije, dodajući da se očekuje da će vrednost proizvodnje ove kompanije premašiti 600 miliona juana ( oko 83,74 miliona američkih dolara) u 2024. godini.
U 2023. BYD je bio najveći svetski prodavac NEV-a, sa više od 3,02 miliona prodatih automobila tokom tog perioda.
Što se tiče Kine, podaci Kineskog udruženja proizvođača automobila (CAAM) pokazali su da su u 2023. kineska proizvodnja i prodaja automobila dostigli rekordno visok nivo od po 30 miliona jedinica. Tokom perioda, proizvodnja i prodaja NEV-a premašili su 9,58 miliona odnosno 9,49 miliona jedinica, zauzimajući prvo mesto u svetu devetu godinu zaredom.
To znači da je prošle godine u Kini, u proseku, otprilike na svake 3,32 sekunde, novi NEV silazio sa proizvodne trake i prodavao se. Takvu brzu proizvodnju i prodaju NEV-a u velikoj meri podržavaju zdravi lanci snabdevanja novih energetskih vozila i industrijski ekosistem.
U radionici kompaninje za autodelove Anhui Vangđing u gradu Ningguo, provincija Anhui, radnici su radili oko novih proizvodnih linija. Da bi ispunila sve veće porudžbine, kompanija je dodala 21 novu proizvodnu liniju 2023. godine, pokrivajući mnogo različitih delova vozila.
"Privukli smo preko 450 preduzeća za auto-delove da se nasele ovde i formirali koordinisani industrijski klaster", rekao je Lai Sianming, zamenik direktora ekonomskog i informacionog biroa Ninguoa.
Uz snažnu podršku celokupnom lancu snabdevanja, kineski izvoz novih energetskih vozila je porastao 2023. godine, postavši novi motor za rast kineske auto industrije. Kina je 2023. izvezla preko 1,2 miliona NEV-a, što je povećanje od 77,6 procenata na godišnjem nivou.
S oporavkom kineske ekonomije, potražnja na tržištu automobila nastavlja da raste. U 2024. izvoz automobila i NEV-a ostaće primarna pokretačka snaga kineske automobilske industrije, rekao je Su Haidong, zamenik glavnog inženjera CAAM-a.
Tao Gao iz S&P Global mobilitija smatra da su ranije strane kompanije obezbeđivale tehnologiju dok je ciljno tržište bila Kina, ali sada se takav model menja. "Sada kineski brendovi obezbeđuju tehnologiju, dok strane kompanije obezbeđuju proizvodne kapacitete i talente, što u potpunosti dokazuje da kineska NEV industrija već ima snažnu kreativnost", rekao je Tao.
Kompletna infrastruktura za punjenje takođe daje snažan podsticaj kineskoj NEV industriji. Podaci su pokazali da je 2023. godine u Kini izgrađeno više od 3,38 miliona novih infrastruktura za punjenje, što znači da je u proseku na svakih 9, 31 sekundu bila zavfršena po jedna infrastruktura za punjenje. Do kraja prošle godine, broj infrastruktura za punjenje premašio je 8,59 miliona jedinica u Kini, što je povećanje od 65 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
Kina takođe aktivno promoviše razvoj tržišta autoindustrije posle prodaje automobila, što uključuje transakcije i usluge. Nedavno je Kina predstavila smernice za promovisanje visokokvalitetnog razvoja autoposlovanja posle prodaje, ispunjavajući raznovrsne zahteve potrošača.
"Očekuje se da će usluge u automobilskoj industriji posle prodaje automobila, uključujući održavanje, prodaju polovnih automobila i finansijsko osiguranje, biti ‘plavo more’ automobilskog tržišta, što će takođe stimulisati potencijal potrošnje novih vozila", rekao je Han Džen, generalni sekretar komore auto dilera u Anhuiju.