Web Analytics
Tri aviokompanije iz Srbije ostale bez dozvole da lete posle vanredne kontrole - BetaRS

Tri aviokompanije iz Srbije ostale bez dozvole da lete posle vanredne kontrole

Ekonomija | 01.03.2024 | access_time 17:25
Tri aviokompanije iz Srbije ostale bez dozvole da lete posle vanredne kontrole
Foto: Pixabay

Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije danas je saopštio da je trima aviokompanijama u Srbiji oduzeo dozvolu da obavljaju javni avio prevoz, posle dostavljanja njihovog zahteva da im se oduzmu sertifikati vazduhoplovnog operatera, a čemu je prethodio vanredni inspekcijski nadzor.

Dozvole su oduzete Air Pink, u većinskom vlasništvu Željka Mitrovića, Air Emeralds čiji je vlasnik Air Pink, i kompaniji Star Fly Wings čiji je vlasnik Nikola Petrović.

Kako je navedeno u saopštenju, Agencija Evropske unije za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA) je 22. februara ove godine pokrenula postupak provere ispunjenosti uslova iz TCO sertifikata koji su posedovale te tri kompanije.

TCO sertifikat omogućava operaterima iz trećih zemalja (van EU) da obavljaju saobraćaj u vazdušnom prostoru EU, koji se izdaje isključivo na osnovu važećih sertifikata (AOC), a koji izdaje Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije.

U toku postupka koji je spovodila EASA od kompanija je zatražen pristup internoj dokumentaciji operatera koja se odnosi na ispunjenje obaveza prema tom sertifikatu. Zbog toga što inspektorima EASA nije dostavljena kompletna tražena dokumentacija ostavljen je rok operaterima da je dostave pod pretnjom suspenzije TCO sertifikata.

Imajući ta saznanja Direktorat civilnog vazduhoplovstva je u skladu sa svojim ovlašćenjima pokrenuo vanredni inspekcijski nadzor i kompanijama Air Pink, Air Emeralds i Star Fly Wings uputio zahtev za dostavljanje tražene dokumentacije u roku od tri dana.

Direktorat je u saopštenju naveo da je o inspekcijskom nadzoru i naloženim merama trima kompanijama odmah obavestio EASA, koja je pozdravila brzu i efikasnu meru srpskih vazduhoplovnih vlasti i zatražila dalju razmenu informacija.

Pre isteka utvrđenog roka za dostavu dokumentacije, Direktorat je 26. februara primio zahteve od sva tri operatera za stavljanje van snage sertifikata vazduhoplovnog operatera (AOC), posle čega je doneo rešenja kojim se stavljaju van snage ti sertifikati, čime su sve tri kompanije izgubile pravo za obavljanje javnog avio prevoza, i o tome je obaveštena i EASA.

Teme