Web Analytics
PKS: BizChat - novi digitalni asistent kompanijama zasnovan na veštačkoj inteligenciji - BetaRS

PKS: BizChat - novi digitalni asistent kompanijama zasnovan na veštačkoj inteligenciji

Ekonomija | Izvor: Beta | 05.03.2024 | access_time 15:30
PKS: BizChat - novi digitalni asistent kompanijama zasnovan na veštačkoj inteligenciji
Foto: PKS/Boban Ristic
Privredna komora Srbije (PКS) predstavila je danas na Кopaonik biznis forumu BizChat - novi digitalni servis na bazi veštačke inteligencije koji u realnom vremenu, 24 časa u sedmici, omogućava privrednicima i kompanijama da brzo i jednostavno dobiju informacije važne za poslovanje.

Preko tog servisa moguće je dobiti i informacije o komorskim uslugama, analizi tržišta, uslovima poslovanja i investiranja, potencijalima tržišta rada i obrazovnom sistemu. 

BizChat je prvi digitalni asistent u regionu i jedan od prvih u Evropi namenjen poslovnoj zajednici koji je uspostavila neka poslovna asocijacija i koji je "verziran" za pitanja važna za poslovanje u različitim fazama, rekao je predsednik PКS Marko Čadež.

"Ako želite da dobijete informaciju kako da osnujete firmu, kako do određenih olakšica, kako da povratite porez i šta vam je potrebno za to, kako da dobijete Open Balkan ID broj i radne dozvole, zatim, vizu za strane radnike, naš digitalni asistent vas vodi korak po korak", objasnio je Čadež.

Ovim besplatnim servisom dodatno se pojednostavljuje i olakšava komunikacija sa privredom, a urađe je na bazi Majkrosoftove tehnologije i postavljen na naslovnoj strani engleske verzije sajta PКS https://en.pks.rs/.

"BizChat PКS sjajan je primer upotrebe novih tehnologija u svrhu smanjenja birokratskih prepreka i pionirski projekat izgradnje tehnološke infrastrukture za lakšu i bržu realizaciju projekata investitora", istakla je članica Izvršnog odbora NLB Кomercijalne banke Bojana Stojanović - Кaličanin.

Ona je dodala da je ova aplikacija još jedna potvrda da PКS aktivno podržava transformaciju čitave privrede, menjajući tradicionalne modele rada i komunikacije agilnim i tehnološki podržanim rešenjima.

"Naša banka ove godine takođe nastavlja potpunu transformaciju poslovnog modela, ali i razmišljanja i rada. U okviru kompleksnog projekta sa više od 2.500 aktivnosti digitalizovaćemo većinu proizvoda i usluga, pojednostavićemo i ubrzati interne procese, kako bismo bili još efikasniji i bliži svim svojim klijentima", navela je Stojanović -Кaličanin.

Direktor Majkrosoft Srbija Milan Gospić je istakao da digitalna transformacija i upotreba veštačke inteligencije menja način na koji radimo, unapređuje poslovanje i povećava produktivnost.

"Izuzetno smo ponosni kada o svojim inovacijama i upotrebi Majkrosoft tehnologije pričaju naši partneri i klijenti, kao danas. PКS i Centar za digitalnu transformaciju su prikazali inovativan način korišćenja najmodernije Majkrosoft tehnologije veštačke inteligencije i Cloud-a. To je potpuno automatizovan informativni servis, baziran na Azure AI platformi, namenjen je pružanju ključnih informacija privredi, koristeći naprednu RAG tehniku veštačke inteligencije za optimizaciju procesa i unapređenje poslovnih odluka", rekao je Gospić.

Teme