Naučnici pronašli genetsku osnovu za smeđe pande - BetaRS

Naučnici pronašli genetsku osnovu za smeđe pande

Zabava | 06.03.2024 | access_time 12:30
Naučnici pronašli genetsku osnovu za smeđe pande
Fotografija prikazuje smeđu džinovsku pandu Ćizai u novootvorenom naučnom parku posvećenom zaštiti divljih životinja u okrugu Džoudži u Sijanu, severozapadna kineska provincija Šansi. (Sinhua/Li Jibo)

Tim kineskih zoologa identifikovao je genetski uzrok zbog kojeg je krzno nekih džinovskih pandi neuobičajeno, smeđe i belo.

Prva smeđa panda na svetu, kako piše Sinhua, otkrivena je 1985. u planinama Ćinling u severozapadnoj kineskoj provinciji Šansi. Sve snimljene fotografije divljih smeđih pandi snimljene su u tom području. Nedavno usvojeni primerak je mužjak braon-bele pande Ćizai rođen 2009.

Naučnici sa Instituta za zoologiju pri Kineskoj akademiji nauka sekvencionirali su genome tri porodice pandi koje su povezane sa pandom Ćizai, kao i drugih 29 pandi u crno-beloj boji.

Otkrili su da je mutacija u genu zvanom Bace2 koji kodira enzim za cepanje proteina prekursora najverovatnija genetska osnova za smeđe-belu boju dlake, navodi se u studiji objavljenoj 4. marta u Zborniku radova Nacionalne akademije nauka SAD.

Dalja analiza genoma na 192 crno-bele pande u zatočeništvu otkrila je da nijedna od njih ne nosi takvu mutaciju. Takođe, genetski modifikovan model miša sa ovom mutacijom razvio je svetlo krzno, navodi se studiji.

Rezultati pružaju jedinstven uvid u genetsku osnovu varijacije boje krzna kod divljih životinja i služiće kao smernice za naučni uzgoj retkih smeđih pandi, naveli su istraživači.