Madonin koncert pretvorio plažu Kopakabana u Riju u ogroman plesni podijum
To je bio poslednji koncert turneje "The Celebration Tour" - njene prve retrospektive koju je počela u oktobru u Londonu.
Osamnaest tornjeva sa uzvučenjem bilo je raspoređeno na plaži dugačkoj četiri kilometra da bi svi dobro čuli hitove.
Dvočasovni koncert je počeo u 22.37. po lokalnom vremenu, sa skoro sat zakašnjenja.
"Kraljica popa" je koncert počela hitom iz 1998. "Nothing Really Matters" i potom rekla: "Evo nas na najlepšem mestu na svetu. Ovo mesto je čarobno".
Potom je izvela svoje klasične hitove, uključujući "Like A Virgin" i "Hung Up". Za uvod u "Like A Prayer", potpuno se prekrila crnim ogrtačem, a u rukama je držala brojanice.
Emotivno je odala počast "svom sjaju" izgubljenom zbog side dok je pevala "Live to Tell", a iza nje su bile osvetjene crno-bele fotografije ljudi koji su umrli od te bolesti.
Kasnije su joj se na sceni pridružili brazilski umetnici Anitta i Pablo Vittar.
Rio je proveo poslednjih nekoliko dana pripremajući se za nastup svetski poznate muzičarke, njeni ljubitelji su opsedali hotel "Kopakabana Palas" gde je bila Madona, nadajući se da će je ugledati.
Organizacija tog mega-događaja bila je slična organizaciji dočeka Nove goodine, kada se milioni ljudi okupe na Kopakabani da gledaju vatromet.
Procenjenih 1,6 miliona ljudi na koncertu je više od 10 puta više od Madoninog rekorda od 130.000 posetilaca u Parizu 1987. Madonina zvanična veb stranica piše je da je šou u Riju najveća u njenoj četvorodecenijskoj karijeri.
I ranije je na plaži Kopakabana bilo velikih koncerata, kakav je bio novogodišnji šou Roda Stjuarta 1994. godine koji je okupio više od četiri miliona ljudi što je, po Ginisovoj knjizi rekorda, bio najveći besplatni rok koncert u istoriji. Pošto je tada bio i doček Nove godine, bolje je poređenje s Rolingstonsima 2006. čiji je konvert opratilo 1,2 miliona ljudi na Kopakabani.
Pred koncert sa balkona su visile zastave s likom Madone duž legendarnog crno-belog talasastog dizajna trotoara Kopakabane. To područje je bilo prepuno uličnih prodavaca i gledalaca koncerata u tematskim majicama, znojeći se na suncu.
Da bi se sprečile krađe u gužvi i svi bili bezbedni, Rio de Žaneiro je postavio 3.200 vojnika i 1.500 policajaca, a Ratna mornarica je presretala brodove čiji su kapetani želeli da se ukotve blizu da bi pratili šou.
Došli su obožavaoci iz celog Brazila i iz Argentine i Francuske, a Međunarodni aerodrom u Riju predvideo je dodatnih 170 letova od 1. do 6. maja sa 27 odredišta.
"Dobrodošla kraljice!" pisalo je na plakatima pivarske firme "Heineken" oblepljenim po gradu iznad slike prevrnutog poklopca boce koji podseća na krunu. "Heineken" nije jedini profitirao od uzbuđenja s Madonom. Barovi i restorani pripremali su koktele "Like a Virgin", a prodavnica karnevalske odeće u centru Rija je u potpunosti bila ispunjena kostimima sa motivima Madone, lepezama, čak i donjim vešom.
Lokalne vlasti su u aprilu procenile da će koncert lokalnoj ekonomiji doneti 293 miliona reala (52 miliona evra).