Web Analytics
Istraživači produbljuju znanja o topljenju površine leda - BetaRS

Istraživači produbljuju znanja o topljenju površine leda

Zabava | 29.05.2024 | access_time 13:30
Istraživači produbljuju znanja o topljenju površine leda
Fotografija prikazuje nagomilani led na jezeru Mapam Jumko u okrugu Burang u prefekturi Ngari, u jugozapadnoj kineskoj autonomnoj oblasti Sizang. (Sinhua/Guan Minghui)

Grupa kineskih istraživača je posmatrala sliku atomske rezolucije površine leda i otkrila da površina leda počinje da se topi na minus 153 stepena Celzijusa, navodi se u istraživačkom članku objavljenom u časopisu Priroda (Nature) 22. maja, prenosi Sinhua.

Površina leda je važan medijum za razne prirodne pojave i atmosferske reakcije, što ima značajan uticaj na formiranje leda, oštećenje stratosferskog ozona i elektrifikaciju grmljavinskih oblaka.

Ranije je razumevanje površine leda bilo ograničeno zbog nedostatka eksperimentalnih metoda na atomskoj skali.

Istraživači sa Fakulteta fizike Univerziteta u Pekingu i Interdisciplinarnog instituta za kvantne materijale svetlosnih elemenata koristili su domaći mikroskop za skeniranje kjuPlus (qPlus) da bi razvili tehniku snimanja koja može razlikovati atome vodonika i hemijske veze, precizno prepoznati orijentaciju molekula vode i precizno locirati raspodelu visećih atoma vodonika.

Površina leda često počinje da se topi na temperaturama ispod nula stepeni Celzijusa, što je fenomen poznat kao pretapanje leda i što je ključno za razumevanje formiranja oblaka i topljenja glečera.

Uobičajeno se verovalo da je polazna tačka za pretopljenje površine leda oko minus 70 stepeni Celzijusa. Debata o strukturi površine leda i mehanizmima pretopljenja traje više od 170 godina.

Uz pomoć eksperimenata promene temperature, istraživači su posmatrali proces pretopljenja na površini leda na atomskoj skali i otkrili da proces počinje na minus 153 stepena Celzijusa.

Studija je poboljšala dugogodišnje znanje o strukturi površine leda i njegovom mehanizmu pretopljenja, rekao je Vang Enge, akademik sa Kineske akademije nauka.

Teme