Web Analytics
Robot pokreće vozove na vodonik - BetaRS

Robot pokreće vozove na vodonik

Svet | 10.06.2024 | access_time 13:05
Robot pokreće vozove na vodonik
Fotografija: Robot proverava brzi voz u bazi za održavanje u Čangši, centralna kineska provincija Hunan (Sinhua/Čen Sihan)

Kada je teški teretni voz ušao u stanicu za dopunu vodonika, automatski robot je ispružio ruku, izvadio mlaznicu za hidrogenaciju i počeo da doliva gorivo u voz.

Stanica za dopunu vodonika za teške teretne vozove kompanije CHN Enerdži (Energy) nedavno je počela sa komercijalnim radom u Batuti, Autonomni region Unutrašnje Mongolije, na severu Kine.

Stanica je opremljena automatskim robotom za hidrogenaciju otpornim na niske temperature i mašinom za hidrogenaciju visokog protoka, nezavisno razvijenim i proizvedenim u Kini, piše Sinhua.

Robot može da napuni gorivo u voz na vodonik u roku od 30 minuta, što će ga pokretati osam sati, navodi CHN Enerdži i dodaje da se voz može pohvaliti dometom od 800 kilometara pre nove dopune goriva.

Robot ne samo da može da postigne kontinuirani rad u svim vremenskim uslovima i automatsku hidrogenaciju velikog protoka na temperaturama od minus 25 stepeni Celzijusa, već može i da obezbedi siguran i stabilan rad, efikasno smanji greške osoblja, kontroliše bezbednosne rizike i uštedi operativne troškove.

Zahvaljujući sistemima za zaštitu od eksplozija, elektronskoj kontroli i vazdušnim operativnim sistemima, robotska kombinacija 3D kamera otpornih na smetnje može vršiti vizuelno pozicioniranje pokretnih ciljeva.

Pod spoljnim osvetljenjem, može automatski da završi vizuelnu identifikaciju i punjenje gorivom bez ručne intervencije, rekao je Džang Kai, tehničar na stanici za dopunu vodonika.

Funkcije samodijagnoze kvara i alarma mogu pratiti radno okruženje i vozova i robota u realnom vremenu i osigurati pouzdanu, stabilnu i bezbednu uslugu punjenja vodonikom.

Robot je prošao stroge testove otpornosti na eksploziju i dobio sertifikat u tom pogledu, rekao je Džang.

Istraživanje i razvoj robota za automatsku hidrogenaciju, koji je dizajniran da opslužuje vodonične vozove velike snage, započeo je 2022. godine.
CHN Enerdži, jedan od programera robota, obećao je da će nastaviti da promoviše primenu tehnologije inteligentnih robota i da će proširiti istraživanje na automatizovane robote za točenje goriva i robote za usluge koje nisu vezane za gorivo.

Od 2015. do 2022. godine, kineska godišnja proizvodnja industrijskih robota porasla je sa 33.000 jedinica na 443.000 jedinica. Poslednji podaci Državnog zavoda za statistiku pokazuju da je obim proizvodnje u prvom kvartalu ove godine dostigao 120.000 jedinica.

Nakon brzog razvoja poslednjih godina, kineska industrija industrijskih robota napravila je značajan napredak kako u tehnologiji proizvoda tako iu praktičnoj primeni.

Teme

Ekonomija

Dnevni evropski servis

Šta drugi čitaju

Pročitajte vise

Zimski sportovi

Zelena Srbija

Hronika

Scena