Studija: Galaksija Mlečni put možda veća od očekivanog - BetaRS

Studija: Galaksija Mlečni put možda veća od očekivanog

Zabava | 16.07.2024 | access_time 11:45
Studija: Galaksija Mlečni put možda veća od očekivanog
Foto: Xinhua/Hao Zhao
Galaksija Mlečni put može biti veća nego što se ranije očekivalo i moguće je da ima složeniju radijalnu strukturu, zaključili su naučnici.

Studija, koju su sproveli istraživači sa Univerziteta Junan i nekoliko međunarodnih instituta, nedavno je objavljena u časopisu Nejčer astronomi (Nature Astronomy), prenosi Sinhua.

Koristeći podatke iz spektroskopskih istraživanja zvezda, istraživači su konstruisali distribuciju radijalne gustine zvezda od unutrašnjeg do spoljašnjeg regiona Galaksije, mereći radijus Galaksije.

Rezultat pokazuje da je struktura galaktičkog diska u regionu spoljašnjeg diska u skladu sa klasičnom eksponencijalnom raspodelom, dok oblast unutrašnjeg diska ostaje skoro ravna. Ovaj nalaz se razlikuje od dugogodišnje pretpostavke o jednom eksponencijalnom disku za Galaksiju, kaže Lian Đianhui, istraživač sa Univerziteta Junan.

Lian je rekao da studija može uticati na merenje ključnih fizičkih osobina Galaksije. Na osnovu pretpostavke iz prošlosti, polusvetlosni radijus Galaksije, unutar kojeg se nalazi polovina njene svetlosti, procenjen je na oko 10.000 svetlosnih godina. Radijus je bio neuobičajeno manji u poređenju sa galaksijama slične mase, pa je Galaksija klasifikovana kao kompaktna galaksija.

Međutim, na osnovu složene distribucije gustine pretpostavljene u studiji, poluprečnik Galaksije je 19.000 svetlosnih godina, skoro u skladu sa radijusom obližnjih galaksija slične mase. Ovo ukazuje da je Galaksija tipična disk galaksija u smislu veličine, rekao je Lian.

Lian je rekao da studija doprinosi razumevanju ukupne strukture i evolucije Galaksije.