Mineral obogaćen molekulima vode otkriven u lunarnom uzorku Čang'e-5 - BetaRS

Mineral obogaćen molekulima vode otkriven u lunarnom uzorku Čang'e-5

Zabava | 24.07.2024 | access_time 17:35
Mineral obogaćen molekulima vode otkriven u lunarnom uzorku Čang'e-5
Foto: Posetilac gleda uzorke Meseca koje je donela kineska sonda Čang'e-5 u Nacionalni muzej Kine u Pekingu (Sinhua/Jin Dongsun)

Tim kineskih naučnika identifikovao je u lunarnom uzorku koji je izvukla sonda Čang'e-5 neku vrstu minerala obogaćenog vodom u svojoj molekularnoj strukturi.

Sve veći broj dokaza ukazuje na postojanje vode ili vodenog leda na površini Meseca, ali je verovatnije da je u obliku hidroksilnih grupa, prenosi Sinhua.

Sada su naučnici predvođeni onima sa Instituta za fiziku pri Kineskoj akademiji nauka otkrili hidratisani mineral koji sadrži do šest molekula kristalne vode.

Prema studiji objavljenoj nedavno u časopisu Nejčer astronomi (Nature Astronomy), molekuli vode teže čak oko 41 odsto ukupne mase.

Istraživači su rekli da ovo otkriće označava prvo direktno otkrivanje molekularne vode unutar lunarnog regolita, bacajući svetlo na stvarni oblik molekula vode i amonijuma na površini Meseca.

Struktura i sastav minerala zapanjujuće podsećaju na mineral pronađen u blizini vulkana na Zemlji. Istovremeno, kopnena kontaminacija ili izduvni gasovi raketa isključeni su kao poreklo ovog hidrata, navodi se u studiji.

Ovo otkriće je otkrilo potencijalni oblik u kojem molekuli vode mogu postojati na površini Meseca: hidratizovane soli. Za razliku od isparljivog vodenog leda, ovi hidrati su veoma stabilni u oblastima na velikim geografskim širinama Meseca, čak i u područjima obasjanim suncem.

Istraživači su rekli da ovo otkriće otvara nove mogućnosti za budući razvoj i korišćenje lunarnih vodnih resursa.

Korišćenje resursa na licu mesta na Mesecu će postaviti osnovu za uspostavljanje dugoročne lunarne stanice. Kina ima za cilj da izgradi osnovni model međunarodne stanice za istraživanje Meseca do 2035.