Američki izbori: 1,2 milijarde pregleda obmanjujućih i lažnih postova Ilona Maska
Svet
| Izvor: Beta-AFP
| 09.08.2024
|
access_time
10:35
Centar za suzbijanje digitalne mržnje (CCDH) je identifikovao 50 postova koje je od januara objavio Mask o izborima, a stručnjaci za dezinformacije su ih identifikovali kao lažne ili obmanjujuće.
Sa 193 miliona pretplatnika Mask je bio oštro kritikovan što je krajem jula preneo manipulisani video američke potpredsednice i demokratske kandidatkinje Kamale Haris, sa milionskim brojem pregleda, koji je potom predstavio kao "satiru".
Uz takve poruke nema uobičajenih "primedbi" koje stavljaju korisnici da bi ih označili kao sumnjive ili pogrešne, mada X promoviše to sredstvo za borbu protiv dezinformacija.
"Mask zloupotrebljava svoju moć vlasnika politički uticajne društvene mreže da bi sejao dezinformacije koje stvaraju nesuglasice i nepoverenje", rekao je Imran Ahmed, direktor CCDH.
"Nedostatak oznaka na tim objavama (da su sumnjive ili pogrešne) pokazuje da njegova kompanija nažalost ne uspeva da obuzda podsticaje vođene algoritmom koji mogu dovesti do nasilja u stvarnom svetu", dodao je on.
Advokatkinja Nori Benavides smatra da se Mask "ponaša kao da na njega nema zamerke uprkos sve većem broju dokaza o njegovoj štetnoj ulozi podsticanjem dezinformacija i podela uoči izbora".
"Pošto se njegovo ponašanje približava mešanju u izbore, na drugima je – na javnosti, regulatorima i oglašivačima, da ga pozovu na odgovornost zbog njegovog nedemokratskog stava", rekla je za AFP ta zvaničnica organizacije "Free Press".
PLatforma X koja nije odgovorila na pitanja AFP-a, u velikoj meri je smanjila timove za moderiranje sadržaja, koji su ranije bili odgovorni za borbu protiv dezinformacija, i ublažila je svoju regulativu, postavši, po ekspertima, utočište za lažne informacije.
Za širenje lažnih informacija o izborima optužen je i njegov čet-bot "Grok".