Web Analytics
U borbama u Rusiji uništeno jugoslovensko borbeno oklopno vozilo BOV, poklon Slovenije Ukrajini - BetaRS

U borbama u Rusiji uništeno jugoslovensko borbeno oklopno vozilo BOV, poklon Slovenije Ukrajini

Politika | Izvor: Beta | 29.08.2024 | access_time 15:35
U borbama u Rusiji uništeno jugoslovensko borbeno oklopno vozilo BOV, poklon Slovenije Ukrajini
U borbama u Kurskoj oblasti Rusije uništeno je borbeno oklopno vozilo (BOV) jugoslovenske proizvodnje, koje je ukrajinskoj vojsci poklonila Slovenija.

Portal Balkanska bezbednosna mreža je preneo da se na snimku na društvenim mrežama vidi da je uspeo da se spase samo jedan od članova posade ukrajinskog BOV-a, koji je imao antidron zaštitu u vidu metalne rešetke.

Nije poznato koliko je ukrajinskih vojnika bilo u vozilu, ali u BOV zvanično može da se smesti 10 ljudi - vozač, nišandžija na mitraljezu i osam vojnika.

BOV ima desantni stepenik na zadnjem delu vozila, za četiri do šest vojnika.

Vozilo potiče iz donacije koju je Slovenija uputila Ukrajini u aprilu i u kojoj je bilo i 26 oklopnih vozila BOV.

Među vozilima je 20 komada u osnovnoj varijanti sa mitraljezom Broving kalibra 12,7 mm (službena oznaka Slovenačke vojske TAM 150 B9 VP 4X4) i šest u protivavionskoj verziji BOV-3 sa trocevnim topom M-55A4V1 kalibra 20/3 mm.

U zvaničnoj listi naoružanja Slovenačke vojske nalazi se vojnopolicijski BOV, što znači da su vozila povučena iz naoružanja. S druge strane, BOV-3 sa protivavionskim topom izvučen je i ratnih rezervi.

Za potrebe Jugoslovenske Narodne Armije i republičkih milicija, tokom 80-ih i početkom 90-ih u fabrici TAM u Mariboru proizvedeno je više stotina primeraka ovog vozila u osam varijanti. Najčešća verzija bila je VPB (vozilo policijsko borbeno) M-86 i osnovno naoružanje bili su mitraljez M86 kalibra 7,62x54 milimetara ili američki Broving M2 12,7x99 milimetara.

U vozilo je ugrađivan motor Dajc sa 150 konskih snaga, koji je pravljen po nemačkoj licenci a isti motor je ugrađivan i u kamion TAM-150 koji se i danas koristi u vojskama bivše SFRJ.

Autonomija kretanja BOV-a je prema specifikaciji proizvođača 500 kilometara na asfaltnom putu, a prosečna potrošnja goriva je veća od 40 litara na 100 kilometara.

Tokom ratova 1990-ih godina na području bivše Jugoslavije zaraćene strane su zbog slabe oklopne zaštite na BOV stavljale metalne limove ili panele od teške industrijske gume kao dodatni vid zaštite od municije većeg kalibra ili ručnih raketnih bacača.

BOV još koriste Vojska Srbije, MUP Srbije, Vojska Crne Gore, Oružane snage Hrvatske, Oružane snage Bosne i Hercegovine i policijske formacije u BiH.

Teme