Anketa: Anksioznost, frustriranost i nezainteresovanost dominantna osećanja uoči izbora u SAD
Čak sedam od deset građana oseća anksioznost ili frustriranost predsedničkom kampanjom, a slične brojke ukazuju i na nezainteresovanost, zaključci su najnovije ankete agencije AP i američkog Centra za istraživanje javnog mnjenja (NORC).
Poslednjih nedelju dana predsedničke kampanje obeležila je izrazita neizvesnost u pogledu podrške predsedničkim kandidatima.
Aktuelne ankete ukazuju da je izborna trka na nacionalnom nivou konkurentna, što važi i za takozvane neopredeljene države koje su ključne za ishod glasanja.
U njima kandidati Kamala Haris i Donald Tramp nisu ostvarili merljivu prednost.
Uz to, završne reči republikanskog kandidata i demokratske kandidatkinje bile su u oštroj suprotnosti.
Haris je iznela tvrdnje da je Tramp opsednut osvetom i ličnim potrebama i interesima, dok je Tramp kandidatkinju demokrata označio nesrećom koja je uništila sve što se našlo pred njom.
Pojedine grupe građana zabrinutije su nego pre četiri godine, iako je glasanje 2020. održano u jeku pandemije kovida.
Anketa AP i NORC je 2020. pokazala da je oko dve trećine građana zabrinuto zbog izbora, što je približno aktuelnom rezultatu. Međutim, kada se uzme u obzir političko opredeljenje, anksioznost je veća.
Osam od deset anketiranih demokrata osećanja koja imaju opisuju kao uznemirenost, što je više u odnosu na oko tri četvrtine njih koliko ih je bilo 2020.
Takođe, oko dve trećine republikanaca je zabrinuto što predstavlja umereni porast u odnosu na njih šest od deset, koliko ih se tako osećalo pre četiri godine.
Učesnici ankete, koji su se odredili kao nezavisni, nisu značajnije promenili stavove: manje su zabrinuti od demokrata ili republikanaca. Zabrinuta je njih otpilike polovina - što odgovara podacima iz 2020.
Prema istraživanju, u poređenju sa prethodnim izbornim ciklusima, intenzivniji su postali i drugi vidovi osećanja.
Jedna trećina anketiranih navela je da se oseća uzbuđeno zbog kampanje tokom 2024, u odnosu na otprilike jednu četvrtinu u 2016.
Međutim, većina građana ukazala je da nije uzbuđena zbog ovogodišnje trke.
Uz to, jedan podatak ostao je prilična konstanta: broj građana koji je frustriran.
Gotovo sedam od deset anketiranih prijavilo je frustriranost kao preovlađujuće osećanje u vezi sa kampanjom, što je slično kao i 2020. godine.
U anketi sprovedenoj od 24. do 29. oktobra učestvovalo je 1.233 odraslih. Margina greške bila je plus ili minus 3,6 procentnih poena, navodi VOA.