Web Analytics
Zoran Đajić: Neobjašnjivo je zašto CIP nije radio nadzor rekonstrukcije Železničke stanice - BetaRS

Zoran Đajić: Neobjašnjivo je zašto CIP nije radio nadzor rekonstrukcije Železničke stanice

Društvo | 12.11.2024 | access_time 13:45
Zoran Đajić: Neobjašnjivo je zašto CIP nije radio nadzor rekonstrukcije Železničke stanice
Bivši konsultant Saobraćajnog instituta CIP, tokom izrade projekta rekonstrukcije Železničke stanice u Novom Sadu, Zoran Đajić izjavio je danas da je iz ugla struke neobjašnjivo zašto taj institut nije dobio i posao projektnog nadzora.

Đajić je agenciji Beta kazao da je bivši direktor CIP Milutin Ignjatović apsolutno u pravu kada je rekao da do tragedije na Železničkoj stanici ne bi došlo da je taj institut radio i projektantski nadzor.

"Jedino je normalno da projektant dobije i projektantski nadzor nad radovima. Međutim, investitor je za nadzor radova na rekonstrukciji Železničke stanice u Novom Sadu angažovao mađarsku kompaniju 'Utiber', pretpostavljam iz koruptivnih razloga. Da je CIP vršio projektantski nadzor, CIP bi uradio i projekat izvedenog stanja i sigurno se ne bi desilo da nadstrešnica izazove tragediju. Nažalost, investitor jednostavno nije hteo da angažuje CIP za projektantski nadzor", rekao je Đajić.

Investitor rekonstrukcije Železničke stanice je JP "Infrastruktura železnice", a finansijer Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture.

Na pitanje Bete, da li je ponuda CIP za projektantski nadzor odbijena jer finansijski nije bila povoljnija od ponude "Utibera", Đajić je kazao da se u javnosti pojavila informacija da kompletan nadzor "Utibera" na pruzi Beograd-Subotica košta 40 miliona evra.

"Ne znam koliko je iznosila ponuda CIP za nadzor, ali ne verujem da je CIP mogao da bude skuplji od 'Utibera'", rekao je Đajić.

Bivši direktor Saobraćajnog instituta CIP Milutin Ignjatović reko je danas agenciji Beta da do tragedije na Železničkoj stanici u Novom Sadu ne bi došlo da je taj institut dobio i pravo nadzora radova.

Ignjatović je kazao da je CIP kao projektant konkurisao i za nadzor, ali da taj posao nije dobio.

"Ako je CIP dobio posao izrade projektne dokumentacije, trebalo je da dobije i nadzor. Da je CIP radio kompletan projekat reknstrukcije Železničke stanice, onda bi samo mi bili jedini odgovorni. Da je CIP radio kompletan projekat reknstrukcije Železničke stanice zajedno s nadzorom, ova tragedija se nikada ne bi desila. Šta je dalje bilo to je na njima, a ne na CIP", istakao je Ignjatović.

U Višem javnom tužilaštvu u Novom Sadu navodno je saslušano više od 50 lica zbog tragedije na Železničkoj stanici kada je nakon pada nadstrešnice nastradalo 14 osoba, dok je troje teško povređeno.

Javnosti je, za sada, poznato samo da je među saslušanima u svojstvu građanina bio i bivši ministar građevine Goran Vesić.

Teme