Tribina: U udesima u Srbiji mesečno strada jedno dete, godišnje 110 mladih od 15 do 30 godina
Društvo
| 14.11.2024
|
access_time
20:10
Foto: Beta/MIlan Obradović
U saobraćajnim nesrećama u Srbiji mesečno strada jedno dete a 110 biva povređeno dok na godišnjem nivou u udesima pogine 110 osoba starosti od 15 do 30 godina, rečeno je danas u Kragujevcu na tribini povodom Svetskog dana žrtava saobraćajnih nezgoda.
Srbija je, po rečima učesnika tribine, među tri najlošije plasirane evropske zemlje po stanju bezbednosti saobraćaja i za evropskim prosekom u toj oblasti zaostaje 15 a za Švedskom 20 godina.
"Godišnje u nezgodama izgubimo 110 mladih od 15 do 30 godina starosti, skoro 7.000 što teže, što lakše povređenih. Konstantno gubimo mladu snagu ovog društva koji su direktno ubijeni u saobraćajnim nezgodama", rekao je na tribini master inženjer saobraćaja sa Instituta za urbanu mobilnost Igor Velić a preneo portal Glas Šumadije.
On je kazao da društveno-ekonomski troškovi saobraćajnih nezgoda na godišnjem nivou iznose 4,1 milijardu evra.
Prema rečima Velića, model aktivne bezbednosti saobraćaja koji je dao najbolje rezultate u Evropi, takozvana Održiva urbana mobilnost, podrazumeva da se grad prilagodi čoveku, a ne mašini, a prioritet su ranjivi učesnici u saobraćaju, deca, pešaci, biciklisti i osobe sa invaliditetom.
"Sve ono što je u Evropi dalo rezultate ka smanjenju saobraćajnih nezgoda i zaštite ljudskih života, kod nas politička i stručna elita odbija da prihvati i primeni. Zato mi nemamo biciklističke staze, nemamo zone sporednog saobraćaja, ulica je dizajnirana tako da samo zadovolji potrebe za motosaobraćaj", kaže Velić.
Srbija je, po rečima učesnika tribine, među tri najlošije plasirane evropske zemlje po stanju bezbednosti saobraćaja i za evropskim prosekom u toj oblasti zaostaje 15 a za Švedskom 20 godina.
"Godišnje u nezgodama izgubimo 110 mladih od 15 do 30 godina starosti, skoro 7.000 što teže, što lakše povređenih. Konstantno gubimo mladu snagu ovog društva koji su direktno ubijeni u saobraćajnim nezgodama", rekao je na tribini master inženjer saobraćaja sa Instituta za urbanu mobilnost Igor Velić a preneo portal Glas Šumadije.
On je kazao da društveno-ekonomski troškovi saobraćajnih nezgoda na godišnjem nivou iznose 4,1 milijardu evra.
Prema rečima Velića, model aktivne bezbednosti saobraćaja koji je dao najbolje rezultate u Evropi, takozvana Održiva urbana mobilnost, podrazumeva da se grad prilagodi čoveku, a ne mašini, a prioritet su ranjivi učesnici u saobraćaju, deca, pešaci, biciklisti i osobe sa invaliditetom.
"Sve ono što je u Evropi dalo rezultate ka smanjenju saobraćajnih nezgoda i zaštite ljudskih života, kod nas politička i stručna elita odbija da prihvati i primeni. Zato mi nemamo biciklističke staze, nemamo zone sporednog saobraćaja, ulica je dizajnirana tako da samo zadovolji potrebe za motosaobraćaj", kaže Velić.
Teme
Društvo
Novo
Dnevni evropski servis
Šta drugi čitaju
Scena
Dogodilo se
Na današnji dan 21. decembar
pre 15 sati